Najdłuższy i ekologiczny

| Ciekawostki
Fraunhofer IVI

AutoTram Extra Grand jest najdłuższym autobusem świata. Mierzy ponad 30 metrów i mieści 256 pasażerów. Dwuprzegubowiec powstał m.in. dzięki inżynierom z Fraunhofer Institute for Transportation and Infrastructure Systems IVI. Podobno manewruje się nim równie łatwo jak zwykłym autobusem, dlatego kierowcy z miejskiego taboru, który już wkrótce, bo w październiku, wzbogaci się o takie cacko, nie będą musieli przechodzić dodatkowego szkolenia.

Premiera pociągu na gumowych kołach miała miejsce 22 sierpnia. Publiczność mogła go podziwiać na tle historycznego centrum Drezna.

Przy 3 osiach zainstalowano system siłowników elektrohydraulicznych. Przy skręcaniu kierowcę wspomaga komputer. Głównym jego zadaniem jest upewnianie, że tylna część pojazdu przez cały czas podąża za sekcjami przednią i środkową. Autobus wyposażono w napęd hybrydowy. Ponoć bazując wyłącznie na silniku elektrycznym, można pokonać dystans 8 km.

Najpierw AutoTram Extra Grand przejdzie testy na terenach poza Dreznem i jeśli pierwotne plany pozostaną nadal w mocy, od jesieni będzie go można regularnie spotkać na ulicach miasta. Twórcy superautobusu przyznają, że już docierają do nich wnioski z metropolii z całego świata, by stworzyć pojazdy skrojone na ich miarę.

AutoTram Extra Grand autobus najdłuższy Drezno Fraunhofer Institute for Transportation and Infrastructure Systems IVI