BitTorrent chce się dzielić z artystami

| Technologia
BitTorrent

Firma BitTorrent rozpoczyna testy systemu, który umożliwi jej dzielenie się wpływami z reklam z właścicielami treści, które są pobierane przez użytkowników serwisu. Do testów wybrano piosenki wykonawcy hip-hopu DJ Shadowa. Jego muzyka jest promowana na stronie BitTorrenta. Za każdym razem, gdy użytkownik pobiera plik z utworami DJ Shadowa, system proponuje mu również pobranie jednej lub więcej aplikacji, takich jak np. odtwarzacz RealPlayer. Gdy aplikacja zostaje pobrana jej twórca płaci BitTorrentowi a serwis dzieli się pieniędzmi z DJ Shadowem.

Rebecca Lieb, analityk w Altimeter Group, chwali pomysł BitTorrenta. Uważa to za interesujący sposób na zapewnienie sobie nowych źródeł dochodu. Jej zdaniem za jakiś czas BitTorrent zacznie domagać się od twórców i ich wydawców opłat za promowanie ich w swoim serwisie. „Biznes muzyczny to ciężki kawałek chleba. Ludzie zrobią dużo, by zostać zauważeni. Jeśli nie jest się znanym nie jest łatwo wybić się na iTunes, tak, jak nie było łatwo 20 lat temu trafić do galerii Tower Records“ - mówi Lieb. „BitTorrent rozgląda się za możliwością zarabiania na swojej niezwykle popularnej aplikacji i zaczyna traktować ją jak media“ - dodaje.

BitTorrent wpływy reklamy treści