Niech świat się zazieleni

| Ciekawostki
Do The Green Thing

Organizacja Do The Green Thing poprosiła znanych projektantów o narysowanie plakatów, które odzwierciedlałyby jej misję. Chodzi o kreatywne podejście do zmiany klimatu. Zmiana ma być zwalczana zmianą, tym razem ludzkiego działania. Dizajnerzy wykorzystali motywy i symbole rodem z popkultury: pojawiają się więc nawiązania do sceny prysznicowej z "Psychozy" Hitchcocka czy "elki" z nauk jazdy.

Do 23 marca, kiedy obchodzona jest godzina dla Ziemi, na witrynie codziennie zamieszczany jest kolejny plakat. Jeśli kogoś zaciekawi np. Kim Dzong Il z czerwonymi oczami, których nie powstydziłby się sam książę ciemności lub mariaż hot doga z hot smogiem, może poczytać, czemu warto z czegoś zrezygnować, zyskując w zamian inną atrakcyjną rzecz.

Przedstawiciele Do The Green Things uważają, że za pomocą chwytliwych piktogramów, np. opisanego hasłem "odcienie zieleni" symbolu recyklingu, da się zainspirować odbiorców, by jedli mniej mięsa czy zamienili samochód na własne nogi. Wg Eddie'ego Opary, przytulanie jest w chłodniejsze dni lepsze od podkręcania ogrzewania. Steven Qua postanowił zaś podziałać na wyobraźnię księżycem w pełni. Choć by zachować rym w angielskim haśle, podkreślił, że szczeka się w ciemności, wielu osobom nasz naturalny satelita skojarzy się raczej z wilczym wyciem.

Do The Green Thing plakat zmiana klimatu kreatywność godzina dla Ziemi