Bakteryjno-brokułowy system namierzająco-zabijający

| Zdrowie/uroda
Chun-Loong Ho

Mieszanina zmodyfikowanych genetycznie Escherichia coli Nissle i ekstraktu z brokułów pomaga namierzać i likwidować komórki raka jelita grubego.

Zespół dr. Chun-Loong Ho z Narodowego Uniwersytetu Singapurskiego zmodyfikował zamieszkujące nasz przewód pokarmowy nieszkodliwe bakterie, tak by wiązały się one z siarczanem heparanu z powierzchni komórek raka jelita grubego i wydzielały mirozynazę, czyli enzym przekształcający występujące w roślinach z rodziny kapustowatych glukozynolany w silny czynnik przeciwnowotworowy sulforafan. Miałby on być wychwytywany wyłącznie przez zmienione chorobowo komórki.

Podczas eksperymentów podanie do hodowli mieszaniny probiotyku z wyciągiem z brokułów (glukozynolanami) wywoływało ponad 95% zahamowanie namnażania komórek raka jelita grubego. W modelu mysim spożycie probiotyku i ekstraktu skutkowało zaś 75% spadkiem liczby guzów. Wykrywane guzy były przy tym 3-krotnie mniejsze niż w grupie kontrolnej.

Dr Yong Wei Peng uważa, że probiotyk i wyciąg znajdą zastosowanie w profilaktyce, a także po operacji, by wyeliminować niewycięte komórki.

Escherichai coli Nissle probiotyk wyciąg brokuł mirozynaza glukozynolany sulforafan Chun-Loong Ho