Google atakuje IBM-a

| Technologia
Google

Google po raz pierwszy otwarcie konkuruje z IBM-em, próbując wykraść Błękitnemu Gigantowi klientów. Wyszukiwarkowy koncern udostępnił zestaw narzędzi, które ułatwiają klientom biznesowym migrację z Lotus Notes do Google Apps Premier. Firma Page i Brina postanowiła zatem powalczyć o rynek wart wiele miliardów dolarów, na którym już od dawna ścierają się takie potęgi jak Microsoft i IBM.

Google informuje, że odnosi już pierwsze sukcesy. Firmy Fairchild Semiconductor, Hamilton Beach, JohnsonDiversey i Valeo dokonały migracji z Lotus Notes do Google Apps, które tym samym zyskały niemal 50 000 nowych użytkowników. Oprócz nich Lotus Notes straciło na rzecz Google Apps ponad 30 innych, mniejszych firm.

Przedstawiciele Google'a reklamują swój produkt jako bardziej elastyczny i tańszy niż "stare systemy" konkurencji.

Zdaniem analityków firmy Nucleus Research, najbardziej atrakcyjna w ofercie Google'a jest poczta elektroniczna, której utrzymanie rzeczywiście pozwala obniżyć koszty w porównaniu z drogim systemem Lotus Notes.

IBM nie martwi się na razie nowym konkurentem. Sean Poulley, przedstawiciel firmy, mówi, że Lotus Notes nigdy nie miało tak silnej pozycji, z gdy jest się rynkowym liderem, to trzeba liczyć się z istnieniem wielu pretendentów do tronu. Zagrożenie jest tak niewielkie, że IBM nie ma zamiaru udostępniać specjalnych narzędzi, które ułatwiałyby migrację z Google Apps do Lotus Notes. Firma skupia się na walce z gigantem z Redmond i stara się zachęcić użytkowników Microsoft Exchange do przejścia na Lotus Notes. Obie firmy oferują narzędzia, które mają ułatwić klientom porzucenie konkurencyjnych rozwiązań.

Google IBM Google Apps Lotus Notes Microsoft Exchange