Komercyjna Stacja Kosmiczna już za 6 lat?

| Technologia
Orbital Technologies

Dwa rosyjskie przedsiębiorstwa ogłosiły właśnie, że do roku 2016 chcą uruchomić prywatną stację kosmiczną. Orbital Technologies oraz Rocket and Space Corporation Energia zapowiadają, że Komercyjna Stacja Kosmiczna (CSS) będzie przyjmowała turystów. Zostanie również wyposażona w laboratorium w którym na zlecenie będą przeprowadzanie eksperymenty.

Stacja będzie obsługiwana przede wszystkim przez pojazdy Sojuz i Progress, jednak zostanie zaprojektowana tak, by mogły do niej dokować każde inne pojazdy kosmiczne. Będzie ona zatem gotowa do obsługi przedsiębiorstw z USA, Chin czy Unii Europejskiej.

Przedstawiciele Orbital Technologies mówią, że już w tej chwili zgłaszają się do nich potencjalni klienci zarówno ze świata biznesu jak i nauki. Są zainteresowani przeprowadzaniem badań medycznych, eksperymentów z zakresu krystalizacji protein, przetwarzania materiałów czy obrazowania geograficznego.

CSS będzie mogła również służyć jako stacja ratunkowa na wypadek awarii Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, gdyż ma zostać umieszczona w odległości zaledwie 100 kilometrów od niej.

Komercyjna Stacja Kosmiczna CSS Orbital Technologies