Już niedługo do sklepów trafi seria kobiet naukowców

| Ciekawostki
Joe Shlabotnik, CC

W najnowszej edycji Lego Ideas zwyciężył pomysł dr Ellen Kooijman, geochemik ze Sztokholmu. Już w sierpniu br. do sklepów trafi seria kobiet naukowców z odpowiednimi dla zawodu akcesoriami.

W zestawie Research Institute znajdą się panie astronom z teleskopem, paleontolog ze szkieletem dinozaura oraz chemik ze zlewkami.

Na blogu Kooijman wyjaśnia, że jako kobieta naukowiec zauważyła 2 rzeczy odnoszące się do obecnie dostępnych zestawów. [Po pierwsze], odchylenie w proporcji figurek męskich i żeńskich. [Po drugie], stereotypowe przestawianie postaci żeńskich. Wydawało się więc logiczne, że by społeczności lego stały się bardziej zróżnicowane, zasugeruję mały zestaw minifigurek o interesujących zawodach.

Warto przypomnieć, że w 2012 r. Lego było krytykowane za praktyki marketingowe odwołujące się do płci. Chodzi o linię zestawu klocków Lego Friends, wyposażoną w smukłe kobiece postaci. W reklamie odwiedzały one kawiarnię czy spędzały czas na dekorowaniu domu. Producent nie uniknął też sporej dawki różu.

W styczniu br. do Lego napisała 7-letnia Charlotte Benjamin, która wypomniała firmie, że istnieje dużo figurek męskich i mało żeńskich. Ponadto te ostatnie siedzą [wyłącznie] w domu, idą do łóżka i śpią, nie mają pracy, podczas gdy chłopcy przeżywają przygody, pracują, ocalają ludzi, mają pracę, a nawet pływają z rekinami. Dziewczynka poprosiła, by projektanci to zmienili.

Lego figurki kobiety naukowcy paleontolog chemik astronom teleskop zlewka dinozaur Research Institute dr Ellen Kooijman