Microsoft banuje tysiące użytkowników
Microsoft zablokował możliwość prowadzenia rozgrywek on-line tysiącom użytkownikom serwisu Xbox Live. Przyczyną takiego posunięcia było złamanie przez te osoby regulaminu usługi.
Z Xbox Live korzysta 20 milionów osób. Niewielki odsetek z nich tak modyfikuje swoje konsole, by można było uruchomić na nich pirackie kopie gier. Postępowanie takie jest niezgodne z regulaminem użytkowania Xbox Live i dla tysięcy osób skończyło się banem. Właścicielom zmodyfikowanych konsoli pozostaje więc jedynie gra w trybie off-line. Modyfikacja oznacza też utratę gwarancji.
Microsoft przypomina przy okazji, że jeśli kupimy z drugiej ręki konsolę, która została zmodyfikowana, nie będziemy mogli połączyć się z Xbox Live.
Niektórzy z użytkowników mówią, że zmodyfikowali konsole tylko po to, by móc wykonać kopie płyt, które legalnie kupili.
Microsoft nie chce zdradzić, w jaki sposób jest w stanie wykryć i zablokować zmodyfikowane konsole.
Komentarze (11)
MrVocabulary (WhizzKid), 12 listopada 2009, 20:59
Blizzard zbanował więcej, i to wielokrotnie :-)
Eselix, 12 listopada 2009, 23:03
Cóż. To się nazywa szpiegowanie. Zupełnie jak w swoich systemach operacyjnych - też kiedyś wysyłali sobie dane użytkowników nie informując ich o tym. Ciekawe jak im to marketingowo wyjdzie? Czy te osoby teraz kupią drugą konsolę, czy też przesiądą się na konsole konkurencji?
No ale oni nie banowali całych PC'etów tylko wirtualne konta. Poza tym być zbanowanym przez Blizzarda to... zaszczyt
wilk, 13 listopada 2009, 00:00
I słusznie robią. W skrajnym podejściu mogliby jeszcze spowodować, by taka konsola nie zapisywała save'ów i rekordów.
czesiu, 13 listopada 2009, 00:50
W sumie to była tylko kwestia czasu - Microsoft banował już lata temu użytkowników usługi Xbox Live, którzy mieli sprzętowo modyfikowane konsole Xbox 1.
Przemek Kobel, 13 listopada 2009, 13:47
Należy pamiętać, że wirtualne zdobycze z tych gier często można sprzedawać za prawdziwe pieniądze. Kolejny przykład to różne zawody online (np. na symulatorach wyścigowych). Zawsze znajdzie się jakiś cwaniak, który sobie ustawi traction: +20%, a potem, zanim takiego zbanują, przez parę tygodni reszta ludzików grzebie w set-upach samochodów i drapie się po głowach.
A jak ktoś sobie moduje konsolę, żeby pograć na "piratach", albo używać jej w "niedozwolony" sposób, np. jako komputera czy media center, to nadal będzie mógł to robić. Co więcej, konsole wyrzucone z live'a pewnie można będzie bardzo tanio kupować na aukcjach.
czesiu, 13 listopada 2009, 16:27
Ja się akurat z tobą nie zgodzę. Moim zdaniem jest to jedynie blokowanie za możliwość grania na piratach, o przepraszam-samodzielnie sporządzonych kopiach bezpieczeństwa. To, co ty mówisz o CHEATACH jest albo zupełnie niedziałające, albo działa dla wszystkich*.
*a przynajmniej w ten sposób powinny działać cheaty online "wszyscy(tzn co ja aktywuję obowiązuje wszystkich), albo nikt"
thibris, 13 listopada 2009, 18:03
@czesiu
Nie masz racji z cheatami online - nie wiem jak jest teraz i nie wiem jak to w ogóle wygląda na Xboksie, ale pamiętam wiele tytułów na PC, gdzie jeden gracz w multi mógł używać cheatów itp i obowiązywao to tylko jego - w sumie czemu miałoby być inaczej ? Inna sprawa to serwery dedykowane, gdzie postacie/profile są magazynowane na serwerach i nie ma możliwości ich edycji w domowych pieleszach - czy nie ma też opcji cheatów w grze. Wtedy każdemu gra się milej
czesiu, 13 listopada 2009, 18:08
Akurat blizzard w przypadku diablo ma wersję "dla legalnych" i "dla cheatowców". nie jestem pewien co do tytułu, ale chyba też w grze blizzarda było tak, że w multiplayu cheaty(np. nieśmiertelność) obowiązywały wszystkich, popytam w okolicy i o ile dostanę odpowiedź to rozszerzę wątek. Tak czy inaczej właśnie tak powinno działać "cheatowanie online".
thibris, 13 listopada 2009, 18:12
Pierwsze słyszę o legalnym cheatowaniu online - z tego co wiem to nie na serwerach battlenet. Chociaż może Ci chodzić o możliwość gry postacią z singla na otwartym bnecie, ale tam czity dotyczyły tylko Twojej zmodyfikowanej postaci - bo jako tako żadnych wbudowanych w diablonie było i nikt poza administratorami serwera (blizzard) by ich włączyć nie mógł.
azzzzz, 18 listopada 2009, 11:00
w diablo jest/byl open Battlenet i closed Battlenet (przynajmniej bylo tak kilka lat temu jak jeszcze gralem...) Gdzie na open mogles grac postacia zrobiona w jakims programiku + jakies wypasione itemy, a na closed z uwagi na to ze postac byla "trzymana" na serwerze takich rzeczy nie mozna bylo robic
Marek Nowakowski, 18 listopada 2009, 12:59
Xbox Live powinien przekierowywać cziterów do tego samego pokoju by się mierzyli na cheat'y (można też dla nich zawody tworzyć by wyłonić mistrza).