Przetestowali autonomicznego Leafa
Przed dwoma dniami Nissan przeprowadził pierwszy test autonomicznego pojazdu Nissan Leaf na drodze publicznej. To krok milowy dla firmy, która chce do 2020 roku rozpocząć sprzedaż autonomicznych samochodów. Test przeprowadzono we współpracy z rządem prefektury Kanagawa.
W kabinie samochodu, który jechał autostradą Sagami, siedzieli wiceprzewodniczący Nissana Toshiyuki Shiga oraz gubernator Kanagawy Yuji Kuroiwa. Myślę, że jesteśmy bardzo blisko wyprodukowania w pełni autonomicznego samochodu. Wjechaliśmy na autostradę, wyprzedzaliśmy wolniejsze samochody i zjechaliśmy z autostrady. Wszystko w trybie autonomicznym - mówi Shiga. Samochód wjechał na autostradę z prędkością 40 km/h i poruszał się po niej z prędkością 80 km/h.
Komentarze (5)
lester, 27 listopada 2013, 22:53
yyy... autostrada... 80 km/h... wyprzedza... o_O
rozumiem, że Japonia to ciasny kraj, wiadomo miniaturyzacja, ale żeby nie było się nawet gdzie rozpędzić?
wilk, 28 listopada 2013, 01:49
Ale przecież tu chodzi o test autonomicznego pojazdu, w dodatku był to pierwszy taki test (Nissana) w ruchu publicznym. Poza tym w Japonii na autostradach limit prędkości, to 100 km/h (lub właśnie 80 km/h w przypadku jednojezdniowych) [za Wiki].
lester, 28 listopada 2013, 03:37
Wiem, że to testy i pojazd autonomiczny, i nie chodzi mi o samą prędkość - powiedziałbym, że jest zadziwiająco wysoka. Bardziej mnie zdziwiło to, że jadąc z taką prędkością wyprzedzali innych uczestników ruchu. Cóż, nasz europejski zakątek świata przyzwyczaja do raczej trochę innych standardów. I choć zajrzałem do źródła, to nawet nie przyszyło mi do głowy sprawdzić limitów prędkości w Japonii.
xpil, 28 listopada 2013, 10:17
Ech, może jeszcze dożyję czasów, kiedy będzie można powiedzieć samochodowi dokąd chce się dotrzeć, a nastęnie odwrócić siedzenie o 180 stopni i spędzić podróż nad szachownicą
radar, 28 listopada 2013, 11:54
Zastanawia mnie parę rzeczy:
Pomijając cenę, czy takie auta nadadzą się na naszą infrastrukturę drogową (choćby czy omija dziury i czy potrafi wyprzedzać na trzeciego? )
Jadąc 100% przepisowo podróż Wrocław-Warszawa trwałaby "2 miesiące", jeśli natrafisz na TIRa przed sobą. Trochę takich aut i mamy niezły koreczek. Ciekawe też co z sytuacjami niestandardowymi, roboty drogowe etc, albo nieprzepisowe zachowanie innych uczestników ruchu (będzie potrafił się wcisnąć na prawy pas z lewego?)
A wracając do wyprzedzania na trzeciego to ciekawe kiedy pojawią się pierwsze "mody" software'u?
"W tej sytuacji kierujący pojazdem powinien:"
IF (baza_za_kierownica==TRUE) FULL_REVERSE=TRUE;