Uświadamianie przez 'wywoływanie' na zimno

| Ciekawostki
TBWA Cannes

Shine (Safer Homes In NZ Everyday), organizacja przeciwdziałająca przemocy domowej w Nowej Zelandii, nawiązała współpracę z agencją reklamową Whybin/TBWA. Po burzy mózgów powstały podkładki pod piwo ze zdjęciem wydrukowanym za pomocą termoaktywnego tuszu. Gdy postawi się na nich zimną butelkę albo kufel, na twarzy kobiet i dzieci pojawiają się siniaki. Twórcy zdecydowali się na takie właśnie medium, bo jak twierdzą, dowody świadczą o tym, że alkohol pozostaje głównym katalizatorem przemocy domowej.

Trzydziestego kwietnia podkładki przetestowano w barze Andiamo w Auckland. Rozwiązanie zadziałało, można więc było zacząć planować szerzej zakrojone akcje. Gdy wyprodukowano odpowiednią liczbę podstawek, trafiły one do kilku barów zarówno z biednych, jak i bogatych dzielnic, bo statystyki pokazują, że przemoc nie jest powiązana ze stanem posiadania i dochodami.

Projekt zgłoszono do udziału w tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes.

przemoc domowa przeciwdziałanie podkładki piwo butelka kufel Shine Safer Homes In NZ Everyday Whybin/TBWA