Idą w górę

| Technologia

W Stanach Zjednoczonych pojazdy z silnikiem hybrydowym mają coraz większy udział w rynku.

Od momentu pojawienia się pod koniec lat 90. ubiegłego wieku, samochody tego typu są produktami niszowymi - ich udział na rynku wynosił 1,25 procent.

Pierwsze modele zaprojektowane przez Toyotę i Hondę były dokładnie przebadane przez konkurencję - wnioski był jednoznaczne - pojazdy były zbyt skomplikowane i ciężkie, a w związku z tym koszty ich produkcji zbyt wysokie, aby mogły zainteresować przeciętnego kupującego. Pojazdami takimi mogły się zainteresować jedynie osoby zamożne, dbające o ochronę środowiska.

Jak wynika z najnowszych badań ABI Research opublikowanych pod tytułem Consumer Hybrid Vehicles, pojawiają się nowe zastosowania, które mogą służyć spopularyzowaniu samochodów z napędem hybrydowym. Dzięki nim pojazdy te są wydajniejsze, charakteryzują się niższym spalaniem i emisją zanieczyszczeń.

Dlatego właśnie ABI Research przewiduje, że do 2013 roku udział hybrydowych maszyn na amerykańskim rynku motoryzacyjnym wzrośnie do 6 procent.

samochód napęd hybrydowy