Nowa architektura elektrycznego silnika

| Technologia
Tesla Motors

Naukowcy z singapurskiego Uniwersytetu Technologicznego Nanyang oraz Niemieckiego Centrum Lotniczego i Kosmicznego, stworzyli nową architekturę silnika dla pojazdów elektrycznych. Dzięki zintegrowaniu w silniku sprężarki powietrza dla klimatyzacji samochodu zaoszczędzono sporo miejsca, dzięki czemu w samochodzie można zainstalować więcej akumulatorów. To z kolei zwiększy zasięg pojazdu o 15-20 procent.

Największym problemem, przed jakim stoją samochody elektryczne używane w tropikalnych miastach, jest ich zasięg, gdyż akumulatory są potrzebne zarówno do zasilania silnika jak i klimatyzacji. W krajach takich jak Singapur klimatyzacja może zużywać nawet połowę energii z akumulatorów - mówi profesor Subodh Mhaisalkar. Zintegrowany silnik bardziej efektywnie napędza pojazd, a zintegrowany kompresor zużywa mniej energii niż kompresor niezależny. Nic zatem dziwnego, że nowy projekt silnika wygrał Best Originality Award przyznaną podczas TECO Green Tech International Contest. Jego twórcy mierzyli się tam z 19 zespołami, w tym z uczonymi z University of California oraz placówkami naukowymi z Chin i Rosji.

silnik elektryczny samochód elektryczny sprężarka