Sprzedawcy polecają Samsunga

| Technologia
Samsung

Badania przeprowadzone przez Kantar Worldpanel ComTech pozwalają przynajmniej częściowo wyjaśnić, dlaczego jedne firmy odnoszą sukcesy na rynku smartfonów, a innym wyraźnie się nie wiedzie.

Specjaliści postanowili sprawdzić, w jaki sposób Amerykanie kupują smartfony. Okazało się, że 64% z nich udaje się osobiście do sklepu. Jedynie 24% kupuje online, a pozostali wybierają takie telefony, jakie otrzymują od operatora sieci komórkowej podczas podpisywania umowy.

Najbardziej jednak interesujące jest to, co dzieje się w sklepach. Badania Kantara dowiodły, że 63% osób, które wybiorą się do sklepu, sprzedawcy polecają kupno któregoś z urządzeń Samsunga. To dwukrotnie więcej poleceń niż w przypadku urządzeń Apple'a i aż 10-krotnie więcej niż Nokii. W efekcie 59% osób, które wybrały się do sklepu kupuje smartfon Samsunga, 35% wybiera smartfon innej marki z systemem Android, a 6% kupuje iPhone'a. Urządzenia Nokii stanowią margines sprzedaży.

Badania pokazują, że Microsoft, jeśli chce zwiększyć sprzedaż swoich telefonów, musi zdecydowanie poprawić współpracę ze sklepami. Apple nie musi zbytnio przejmować się wynikami powyższych badań, gdy ma sporą grupę niezwykle lojalnych użytkowników.

smartfon Samsung Apple Nokia Microsoft