Afektywne przetwarzanie dla nauczycieli

| Psychologia
Aaron Kawai (sekushy), CC

Dzięki rozwiązaniu naukowców z Uniwersytetu Stanowego Karoliny Północnej nauczyciele będą w stanie śledzić w czasie rzeczywistym, który z uczniów się nudzi, a któremu przydałaby się pomoc. Wykorzystując oprogramowanie dopasowujące wyraz twarzy do różnych poziomów zaangażowania lub frustracji, naukowcy umieli stwierdzić, jak należałoby podejść do poszczególnych uczestników treningu.

Amerykanie podejrzewają, że system sprawdzi się również podczas ogólnodostępnych kursów online'owych z dużą liczbą uczestników (ang. massively open online courses, MOOCs).

Podczas eksperymentów ochotnicy korzystali z oprogramowania JavaTutor (dzięki niemu można opanować język Java). By przeanalizować wyrazy twarzy z 60 godz. nagrania, zespół wykorzystał Computer Expression Recognition Toolbox. Gdy naukowcy porównali wskazania systemu z samoopisami studentów, okazało się, że bardzo do siebie pasowały.

Jak podkreśla jeden z twórców projektu doktorant Joseph Grafsgaard, tego typu rozwiązanie pozwala podtrzymać motywację i zainteresowanie.

system rozpoznawanie wyraz twarzy motywacja frustracja zadanie nauczyciel Joseph Grafsgaard