Procesor napędzany płynem

21 listopada 2011, 11:28

W laboratoriach IBM-a w Zurichu trwają prace nad układem scalonym, który wykorzystuje płyn do pracy oraz chłodzenia



AlphaGo pokonał mistrza świata i przechodzi na emeryturę

29 maja 2017, 07:59

Demis Hassabis, dyrektor firmy DeepMind, która stworzyła program sztucznej inteligencji AlphaGo, oznajmił, że nie będzie on już więcej grał w go przeciwko ludziom. W ubiegłym tygodniu AlphaGo pokonał 3:0 najlepszego obecnie gracza w go, Ke Jie


Anatomia mózgu

Komputer prawie jak 4-latek

16 lipca 2013, 08:37

ConceptNet 4, system sztucznej inteligencji opracowany na MIT, został poddany standardowemu testowi na inteligencję. Naukowcy z University of Chicago sprawdzili, jak radzi sobie on z testem WPPSI, przeznaczonym do badania dzieci w wieku 2,5 do nieco ponad 7 lat


Pojedynczy piksel może oszukać sztuczną inteligencję

30 października 2017, 11:21

Technologie sztucznej inteligencji potrafią dokonywać zadziwiających rzeczy, jednak czasem okazują się bezradne jak noworodek. Naukowcy z japońskiego Kyushu University udowodnili, że zmieniając pojedyncze piksele na obrazie są w stanie oszukać algorytmy sztucznej inteligencji i zmusić je do całkowicie błędnego sklasyfikowania obiektu.


Sztuczna inteligencja przeprowadziła eksperyment naukowy

16 maja 2016, 15:18

Fizycy zatrudnili sztuczną inteligencję do przeprowadzenia złożonego eksperymentu. Naukowcy z Australian National University (ANU) i University of New South Wales (UNSW) wykazali, że system sztucznej inteligencji jest w stanie samodzielnie uzyskać kondensat Bosego-Einsteina. W 2001 roku za uzyskanie tego kondensatu przyznano nagrodę Nobla.


Maszyny zyskują ludzkie cechy. I są w tym lepsze od ludzi

22 stycznia 2018, 10:50

Komputery lepiej od ludzi grają w szachy, pokonują nas w coraz większej liczbie dziedzin. Rodzi się więc pytanie, czy można nauczyć je też współpracy i kompromisu, a nie tylko rywalizacji czy świetnego samodzielnego wykonywania różnych zadań.


Second Life© Linden Lab

Gry polem treningowym dla sztucznej inteligencji

14 września 2007, 17:26

Amerykańska firma badawcza Novamante stworzyła oprogramowanie, które uczy się poprzez kontrolowania postaci w wirtualnych światach. Wkrótce światy takie, jak chociażby gra Second Life, będą wykorzystywane jako poligony treningowe dla sztucznej inteligencji (AI).


Jeszcze za naszego życia maszyny prześcigną ludzką inteligencję

2 czerwca 2017, 13:45

Coraz częściej słyszymy o obawach związanych z rozwojem sztucznej inteligencji. Media cytują znanych naukowców czy biznesmenów, którzy ostrzegają nas przed zbytnim rozwojem SI. Co jednak na ten temat sądzą specjaliści zajmujący się tym tematem?


Prawie jak człowiek

18 marca 2014, 10:35

Gdy zapytamy człowieka, czy na dwóch różnych zdjęciach widzi twarz tej samej osoby, to w 97,53% przypadków otrzymamy prawidłową odpowiedź. Facebook opracował oprogramowanie, które rozpoznaje twarze z 97,25% pewnością. Jego działanie nie zależy od warunków oświetleniowych ani od tego, czy fotografowana osoba patrzy w obiektyw


Czołowy badacz SI ma pomysł na lepsze rozpoznawanie obrazów przez maszyny

6 listopada 2017, 10:43

Sądzę, że współczesne komputerowe systemy rozpoznawania obrazu są niewłaściwie zaprojektowane. Działają lepiej niż cokolwiek innego, ale to nie znaczy, że działają dobrze. Śmiałe stwierdzenie, ale gdy wypowiada je Geoff Hinton, jeden z twórców maszynowego głębokiego uczenia się, to warto się nad jego słowami zastanowić.