Spadek sprzedaży tabletów

| Technologia
Amazon

Po latach szybko rosnącej sprzedaży rynek mógł już nasycić się tabletami. Firma analityczna IDC informuje, że w IV kwartale 2014 roku sprzedaż tabletów spadła w porównaniu z IV kwartałem roku 2013. Aż czterech z pięciu największych sprzedawców tabletów zanotowało poważne spadki.

W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku sprzedano o 3,2% tabletów mniej niż rok wcześniej.

Rynkowym liderem pozostaje Apple, którego urządzenia wybrało 28,1% klientów. Kwartalna sprzedaż firmy zmniejszyła się aż o 17,81%. Podobny spadek – o 18,4% - zanotował główny konkurent Apple'a Samsung. Lenovo, trzeci co do wielkości producent, jako jedyny zanotował wzrost i to o 9,1%. Poważnie zmniejszyła się sprzedaż urządzeń ASUSA. Tablety tej firmy znalazły o 24,9% nabywców mniej niż przed rokiem. O poważnych problemach na rynku może zaś mówić Amazon. W jego przypadków spadek sprzedaży sięgnął aż 69,9%.

Powodów do narzekań nie powinni mieć pozostali producenci tabletów. Sprzedali oni łącznie o 36,2% takich urządzeń więcej niż rok wcześniej, a ich udział w rynku zwiększył się z 32,8 do 46,2%.

tablet sprzedaż Apple Samsung Lenovo Asus Amazon