Czuły sensor z perforowanym filmem polimerowym

Medycyna | 19 maja 2017, 13:41

Niewykluczone, że już w niedalekiej przyszłości postawą czujników do wykrywania biomarkerów chorób w oddechu czy toksyn w powietrzu w budynku będą niewielkie prostokątne kawałki perforowanego filmu polimerowego.

Bąbelki i ultradźwięki zamiast przeszczepu

Medycyna | 19 maja 2017, 11:01

Naukowcy opracowali nową metodę leczenia stawów rzekomych (niezagojonych złamań). Obejmuje ona 2-etapową terapię genową, ultradźwięki i mikrobąbelki. U miniaturowych świnek umożliwiło to wygojenie urazu w ciągu 6 tygodni.

W Torksey obozowały tysiące wikingów szykujących inwazję na Anglię

Humanistyka | 19 maja 2017, 10:29

W Torksey, na brzegach rzeki Trent w Linconshire odkryto wielki obóz wikingów. Zamieszkany był przez tysiące ludzi, którzy w IX wieku przygotowywali się do podboju Wysp Brytyjskich. Obóz służył w miesiącach zimowych jako pozycja obronna i punkt do rozpoczęcia działań ofensywnych z nadejściem cieplejszych miesięcy

Ludzkie przeciwciała radzą sobie z Ebolą

Medycyna | 19 maja 2017, 09:49

Po przeanalizowaniu krwi osoby, która przeżyła ostatnią epidemię Eboli naukowcy zidentyfikowali pierwsze ludzkie przeciwciała, które są w stanie zneutralizować wszystkie trzy główne ebolawirusy. Odkrycie może doprowadzić do opracowania pierwszej efektywnej szczepionki o szeroki zastosowaniu przeciwko Eboli.

Z wystawy w Pompejach ukradziono ćwiek z brązu z VI w. p.n.e.

Humanistyka | 19 maja 2017, 07:16

Z wystawy na terenie Pompejów skradziono zdobiony ćwiek z brązu z VI w. p.n.e. - jeden z czterech zdobiących replikę drzwi.

Ochronne zmiany zachodzące w płucach po wyeliminowanym zakażeniu pneumokokami

Medycyna | 18 maja 2017, 14:32

Wyzdrowienie z bakteryjnego zapalenia płuc zmienia zainfekowaną tkankę: "nasiewa" płuca rezydentnymi komórkami T pamięci immunologicznej (ang. resident memory T cells, TRM).

Kaspersky Lab budzi obawy amerykańskich urzędników

Bezpieczenstwo IT | 18 maja 2017, 14:30

Amerykańscy urzędnicy coraz częściej wyrażają obawy o możliwość wykorzystania oprogramowania firmy Kaspersky Lab przez rosyjskie służby. Miałoby ono ułatwiać ataki na amerykańską infrastrukturę komputerową

Drzewa wędrują na zachód

Nauki przyrodnicze | 18 maja 2017, 13:39

Ocieplający się klimat powoduje, że na całym świecie coraz więcej gatunków migruje w kierunku biegunów. Tymczasem nowe badania wykazały, że drzewa ze wschodnich części USA migrują na zachód, a nie na północ.

Jak szkodzą tłuszcze trans

Zdrowie/uroda | 18 maja 2017, 13:37

Tłuszcze trans sprzyjają śmierci komórkowej (apoptozie) w bardziej bezpośredni sposób niż dotąd sądzono. W ten sposób oddziałują one na rozwój miażdżycy.

Intel zaprzecza, by licencjonował technologie AMD