Śmiercionośny grzyb zaraża zagrożone gatunki w Indiach

Nauki przyrodnicze | 13 czerwca 2018, 14:42

Śmiertelnie niebezpieczny grzyb, który doprowadził do zagłady całych gatunków w Ameryce Południowej, pojawił się u krytycznie zagrożonych płazów w Indiach.

Odkryto hasła z ostatniej pompejańskiej kampanii wyborczej

Humanistyka | 13 czerwca 2018, 14:35

Po szkielecie mężczyzny, który stracił głowę, i to dosłownie, podczas ucieczki przed Wezuwiuszem w Pompejach znaleziono świetnie zachowane inskrypcje z hasłami wyborczymi. Wykorzystywali je kandydaci na edyla.

Krótko źle, długo też niedobrze

Zdrowie/uroda | 13 czerwca 2018, 13:09

Spanie mniej niż 6 godzin dziennie i ponad 10 godzin dziennie wiąże się z zespołem metabolicznym i jego składowymi.

Ruch zmienia wszystko

Medycyna | 13 czerwca 2018, 12:09

Naukowcy z Uniwersytetu Zachodniego Ontario (UZO) potwierdzili rzadki przypadek niewidomej kobiety, zdolnej do postrzegania poruszających się obiektów. Zespół Jody Culham przeprowadził najobszerniejsze jak dotąd analizy i mapowanie mózgu 48-letniej Szkotki Mileny Canning.

Ludzkość coraz mniej inteligentna

Psychologia | 13 czerwca 2018, 11:19

Naukowcy z norweskiego Centrum Badań Ekonomicznych Ragnara Frischa zauważyli, że od kilku dekad zmniejsza się średni poziom inteligencji. Wyniki badań przeprowadzonych przez Brenta Bratsberga i Ole Rogeberga zostały opublikowane w PNAS.

Hydrożel pomaga odzyskać kontrolę oddechu po urazie rdzenia

Medycyna | 13 czerwca 2018, 09:23

Amerykańscy naukowcy stworzyli hydrożel, który w przypadku zwierząt pomaga odzyskać kontrolę nad oddechem po urazie rdzenia kręgowego. Eliminuje to konieczność wentylacji mechanicznej.

Najstarsze i największe baobaby zaczęły nagle wymierać

Nauki przyrodnicze | 13 czerwca 2018, 08:03

W ciągu ostatnich 12 lat w całości lub częściowo uschło 9 z 13 najstarszych afrykańskich baobabów. To zjawisko na bezprecedensową skalę, czytamy w najnowszym numerze Nature Plants. Naukowcy obawiają się, że drzewa, w wieku 1100–2500 lat, mogły paść ofiarami ocieplającego się klimatu.

Zmiany klimatu zagrażają uprawom warzyw

Nauki przyrodnicze | 12 czerwca 2018, 13:04

Specjaliści z London School of Hygiene & Tropical Medicine (LSHTM) przeprowadzili pierwsze systematyczne badania nad wpływem prognozowanych zmian klimatycznych oraz związanych z nimi wzrostem temperatury i problemami z dostępnością do wody, na uprawy warzyw i zawartość składników odżywczych

Mango obniża ciśnienie skurczowe

Zdrowie/uroda | 12 czerwca 2018, 12:22

Dwie szklanki mango dziennie wywierają korzystny wpływ na ciśnienie skurczowe zdrowych kobiet w wieku pomenopauzalnym. Podczas eksperymentu owoc pomagał w rozluźnieniu naczyń już 2 godziny po spożyciu.

Tak wygląda twarz Boga

Psychologia | 12 czerwca 2018, 11:54

Grupa psychologów z Uniwersytetu Karoliny Północnej w Chapel Hill postanowiła sprawdzić, jak amerykańscy chrześcijanie wyobrażają sobie Boga. W badaniu wzięło udział 511 osób, a na podstawie udzielonych odpowiedzi naukowcy zrekonstruowali twarz Stwórcy.