Główny patogen przyzębia utrudnia zajście w ciążę

Zdrowie/uroda | 13 czerwca 2017, 13:04

Porphyromonas gingivalis, główny patogen przyzębia, może odraczać zapłodnienie i zajście w ciążę.

Zmieniający kolor tatuaż informuje o stanie zdrowia

Technologia | 13 czerwca 2017, 12:50

Eksperci z MIT i Harvard Medical School stworzyli tatuaż, który zmienia kolor w reakcji na zmiany w przepływie płynów wewnątrz ciała. Dermal Abyss to prototypowa technologia zmieniająca naszą skórę w wyświetlacz

Morze Martwe

Już 11 500 lat temu działalność człowieka zmieniała klimat

Nauki przyrodnicze | 13 czerwca 2017, 11:30

Badacze z Uniwersytetu w Tel Awiwie odkryli dowody na najstarsze znane zmiany klimatyczne spowodowane działalnością człowieka. Miały one miejsce 11 500 lat temu

Na oceanach zaczną pojawiać się autonomiczne statki handlowe

Technologia | 13 czerwca 2017, 11:00

Często słyszymy o autonomicznych samochodach, ale znacznie rzadziej mówi się o autonomicznych statkach. Tymczasem przyszłość transportu morskiego to całkowicie autonomiczne statki towarowe. Takie jednostki będą bardziej bezpieczne, szybsze i tańsze w obsłudze od statków z załogą

Czerwona cebula - przeciwrakowy specyfik na talerzu

Zdrowie/uroda | 13 czerwca 2017, 07:12

Kanadyjscy naukowcy odkryli, że zapobiegając rakowi jelita grubego, warto sięgnąć po czerwoną cebulę.

Wykryto 7 genów bezsenności

Zdrowie/uroda | 12 czerwca 2017, 18:38

Międzynarodowy zespół naukowców zidentyfikował 7 genów ryzyka bezsenności. Autorzy publikacji z pisma Nature nie tylko wykazali, że bezsenność nie jest, jak się często postuluje, zaburzeniem czysto psychologicznym, ale i rzucili nieco światła na jej biologiczne podłoże.

Sztuczną inteligencją w cyberatak

Bezpieczenstwo IT | 12 czerwca 2017, 13:43

Microsoft kupił izraelską firmę Hexadite specjalizującą się w kwestiach bezpieczeństwa IT. Hexadite rozwija oprogramowanie, które wykorzystuje sztuczną inteligencję do zautomatyzowania działań związanych z odpowiedzią na cyberatak. Z czasem izraelska technologia może trafić do usługi Windows Defender Advanced Threat Protection przeznaczonej dla komercyjnych użytkowników Windows 10.

Odkryto nowy mechanizm cukrzycy typu 2.

Medycyna | 12 czerwca 2017, 13:34

Szwedzcy naukowcy opisali nowy mechanizm rozwoju cukrzycy typu 2. Zespół Andersa Rosengrena z Sahlgrenska Academy wykazał, że w pewnych warunkach produkujące insulinę komórki beta przechodzą regresję, stają się niedojrzałe i źle funkcjonują.

Niemieccy naukowcy proponują, by fakt wskrzeszenia znalazł odzwierciedlenie w nazwie

Nauki przyrodnicze | 12 czerwca 2017, 12:52

Ponieważ wskutek postępów technologicznych coraz popularniejsze staje się wskrzeszanie wymarłych gatunków (ang. de-extintion), grupa niemieckich naukowców zaproponowała, by w nazwie znalazł się "tag" (skrót recr.), który wskazywałyby na ich pochodzenie i pozwalał na odróżnianie od oryginałów.

Intel ostrzega Microsoft

Technologia | 12 czerwca 2017, 12:46

Wintel – Microsoft (Windows) i Intel – zdominowały w ostatnich dekadach rynek komputerów osobistych. Jednak czasy się zmieniły i obie firmy poniosły porażkę na rynku urządzeń mobilnych, a ich drogi coraz bardziej zaczęły się rozchodzić. Niedawno informowaliśmy, że Microsoft i Qualcomm przygotowują urządzenia z procesorami Snapdragon 835, które obsługują Windows 10 i standardowe aplikacje x86. To może być zapowiedź sporej rewolucji. A Intel nie ma zamiaru z założonymi rękami czekać na jej nadejście.