Zadziwiająco stabilne promieniowanie mikrofalowe ze Słońca

17 listopada 2017, 14:15

Japońscy astronomowie przeanalizowali dane z ponad 60 lat i odkryli, że promieniowanie mikrofalowe Słońca w ciągu ostatnich pięciu minimów cykli słonecznych było niemal identyczne, pomimo wielkich różnic w czasie maksimów cykli

Pierwszy taki przybysz spoza Układu Słonecznego ma już swoją nazwę

17 listopada 2017, 14:02

Pierwszy obiekt, który został uznany za planetoidę pochodzącą spoza Układu Słonecznego, ma już swoją nazwę - 1I/'Oumuamua, co po hawajsku znaczy "pierwszy posłaniec przybywający z daleka".

SpaceX przeprowadzi najbardziej tajną ze swoich misji

16 listopada 2017, 17:33

SpaceX rozpoczyna odliczanie do swojej kolejnej tajnej misji kosmicznej. Od czasu uzyskania odpowiedniej licencji od Sił Powietrznych USA firma Muska wykonała dwie misje. Pierwsza z nich miała miejsce w maju, kiedy to w przestrzeń kosmiczną trafił tajny ładunek wyniesiony na zamówienie Narodowego Biura Rozpoznania (National Reconnaissance Office – NRO)

Ross 128b może podtrzymać życie, mimo że jest wyjątkowo blisko swej gwiazdy

16 listopada 2017, 13:57

W odległości zaledwie 11 lat świetlnych od Ziemi znajduje się planeta, która może nadawać się od zamieszkania. Ross 128b jest o 35% większa od Ziemi i okrąża swoją gwiazdę w ciągu zaledwie 9,9 doby ziemskiej. Znajduje się ona 20-krotnie bliżej gwiazdy niż Ziemia od Słońca

Astronomowie zaobserwowali dwie niezwykle jasne łączące się galaktyki

14 listopada 2017, 15:26

Obserwacje wykonane za pomocą Atacama Large Milimeter/submilimeter Array (ALMA) uwidoczniły nieobserwowane nigdy wcześniej łączenie się dwóch niezwykle jasnych i masywnych galaktyk gwiazdotwórczych z wczesnego wszechświata. Masywne i jasne galaktyki były wówczas niezwykłą rzadkością, w końcu mówimy o okresie, gdy niedawno galaktyki zaczęły się formować.

NASA nie zmieni planów dotyczących lotów Oriona

10 listopada 2017, 12:42

NASA zakończyła prace dotyczące zmian w kalendarzu startów systemu SLS i Orion, które mają w przyszłości zawieźć człowieka na Marsa. Ponowny przegląd planów został dokonany na życzenie administracji prezydenta Trumpa, która poprosiła Agencję o analizę wykonalności pierwszego załogowego lotu Oriona już w przyszłym roku

Eksplodował testowy silnik rakietowy firmy SpaceX

9 listopada 2017, 09:50

W ostatnią niedzielę w centrum testowym MacGregor firmy SpaceX doszło do eksplozji nowej wersji silnika Merlin. W wypadku nikt nie ucierpiał, odnotowano wyłącznie straty materialne. Podczas testów przestrzegaliśmy wszelkich protokołów bezpieczeństwa. Prowadzimy teraz śledztwo mające na celu wyjaśnienie jego przyczyn, poinformował rzecznik prasowy firmy John Taylor

NASA szuka chętnych do przejęcia kosmicznego teleskopu

2 listopada 2017, 12:56

NASA poszukuje prywatnej instytucji lub firmy, która przejmie zarządzanie Teleskopem Kosmicznym Spitzera. Po przejęciu Teleskop miałby być utrzymywany ze środków nie pochodzących od NASA.

Olbrzymia jaskinia pozwoli na zbudowanie księżycowej bazy?

31 października 2017, 15:02

Najnowsze badania potwierdzają istnienie olbrzymiej jaskini lawowej w regionie Marius Hills na Księżycu. Jaskinie takie mogą stać się w przyszłości zamieszkanymi przez ludzi bazami na Srebrnym Globie.

Powierzchnia Zeta Puppis wywołuje wiry w wietrze gwiazdowym