Sonda New Horizons

New Horizon w połowie drogi do kolejnego celu badawczego

5 kwietnia 2017, 10:37

Sonda New Horizon znajduje się już w połowie drogi pomiędzy Plutonem, a swoim kolejnym celem badawczym, obiektem 2014 MU69 w Pasie Kuipera

SpaceX odzyskało kolejny element rakiety

3 kwietnia 2017, 17:33

SpaceX ma się ostatnio czym pochwalić. Firma nie tylko jako pierwsza w historii użyła po raz drugi wcześniej używanej rakiety, nie tylko po raz kolejny odzyskano pierwszy – najbardziej kosztowny stopień pojazdu, dzięki czemu być może zostanie on użyty po raz trzeci – ale również odzyskała połowę wartego 6 milionów dolarów stożka ochronnego.

Sukces SpaceX. Pierwszy raz w historii użyto dwa razy tej samej rakiety

31 marca 2017, 11:49

Po ponad dwóch latach od pierwszego udanego lądowania rakiety, SpaceX dokonała kolejnego historycznego kroku. Po raz pierwszy w historii raz użyta rakieta została wystrzelona po raz drugi

Inżynierowie i naukowcy sprzeczają się o miejsce lądowania łazika ExoMars

30 marca 2017, 14:20

Łazik, który w ramach drugiej części misji ExoMars poleci na Czerwoną Planetę, wyląduje w jednym z dwóch wybranych miejsc. Po burzliwej dyskusji wybraliśmy Oxia Planum i Mawrth Vallis – mówi Frances Westhall z Centrum Biofizyki Molekularnej w Orleanie

Gwiazdy tworzą się w dżetach z centrym galaktyk

28 marca 2017, 11:38

Po raz pierwszy udało się zaobserwować formowanie się gwiazd w strumieniu materii wyrzucanej przez supermasywną czarną dziurę. Astronomowie od pewnego czasu sądzili, że warunki panujące w takich strumieniach mogą sprzyjać powstawaniu gwiazd, jednak zjawisko takie jest trudne w obserwacji. Jednoznacznie wykazaliśmy, że wewnątrz strumieni powstają gwiazdy – mówi Roberto Maiolino z Uniwersytetu w Cambridge.

ANU i internauci szukają 9. Planety Układu Słonecznego

27 marca 2017, 14:30

Astronomowie z Australijskiego Uniwersytetu Narodowego (ANU) rozpoczęli program poszukiwania tajemniczej 9. Planety Układu Słonecznego i zapraszają astronomów-amatorów do wzięcia w nim udziału. Na czele projektu stanął astrofizyk doktor Brad Tucker.

NASA będzie trenowała astronautów w wirtualnej rzeczywistości

27 marca 2017, 13:34

Zanim trafią na Międzynarodową Stację Kosmiczną astronauci przechodzą intensywny trening. Dotychczas głównymi sposobami szkolenia są treningi podwodne i loty w samolocie, gdzie uzyskuje się chwilowe zmniejszenie oddziaływania grawitacji. Jednak dzięki rozwojowi techniki już wkrótce dostępne stanie się trzecia metoda szkolenia – treningi w wirtualnej rzeczywistości.

Dowód na wyrzucenie czarnej dziury przez fale grawitacyjne