Unikatowy dokument dot. polowania

10 października 2016, 13:07

Naukowcom udało się zdobyć nagranie 140-cm boa tęczowego, który upolował dorosłą samicę wampira zwyczajnego. Miało to miejsce 5 grudnia 2015 r. w jaskini Castillo w pobliżu Teny w Ekwadorze.

Małpy wiedzą, że istnieje świat mentalny różny od świata fizycznego

7 października 2016, 13:53

Ostatnie badania na szympansach, bonobo i orangutanach sugerują, że małpy zdają sobie sprawę, że to, jak ktoś postrzega świat, może się różnić od tego, jaki on rzeczywiście jest. Dotąd uznawano, że to zdolność typowo ludzka.

Wiadomo, jak nurkują, by nie doznać urazu

7 października 2016, 12:38

By zaskoczyć swoją ofiarę, ptaki morskie nurkują z dużą prędkością, która niekiedy sięga nawet 80 km/h. Przy takich szybkościach ludzie doznaliby poważnych urazów, mimo długich szyj ptaki nie mają jednak takiego problemu. Ostatnio naukowcy z Virginia Tech ustalili, jak im się to udaje.

Transmisja kulturowa u trzmieli

6 października 2016, 12:30

Trzmiele mogą się nauczyć ciągnąć linkę dla jedzenia i przekazać tę umiejętność kolonii.

Czytanie

Spór o maksymalną długość ludzkiego życia

6 października 2016, 11:45

Analiza światowych danych demograficznych sugeruje, że ludzkość osiągnęła maksymalną długość życia. Jednak, co zapewne ucieszy zwolenników różnych wizjonerów zapowiadających wydłużenie ludzkiego życia do 150 lat czy też nawet zapewnienie Homo sapiens nieśmiertelności, niektórzy eksperci kwestionują wspomnianą analizę twierdząc, że dane demograficzne nie są jednoznaczne, a autorzy analizy nie wzięli pod uwagę przyszłych postępów medycyny.

Opisano nowy gatunek kopalnego rekina

5 października 2016, 13:47

W oparciu o 4,5-cm skamieniałe zęby, które znaleziono w Kalifornii, Karolinie Północnej, Peru i Japonii, opisano nowy gatunek kopalnego rekina - Megalolamna paradoxodon.

A jednak łupią. I to naprawdę dobrze

4 października 2016, 12:50

Urodzone na wolności, rehabilitowane bonobo potrafią skutecznie łupać orzechy. Poziomem umiejętności nie odbiegają od dzikich szympansów.

Skręcają w prawo, by uniknąć zderzenia

3 października 2016, 12:53

Ptaki nie zderzają się w locie, gdy lecą naprzeciwko siebie, gdyż mają tendencję do skręcania w prawo. To odkrycie może pozwolić na stworzenie lepszych systemów antykolizyjnych dla dronów.

Dowody na spożywanie mikroplastiku przez zwierzęta głębinowe

3 października 2016, 11:48

Naukowcy, którzy pracowali na RSS James Cook na środkowym Atlantyku i południowym zachodzie Oceanu Indyjskiego, znaleźli jako pierwsi dowody, że zwierzęta żyjące na dużych głębokościach, np. pustelniki czy strzykwy, połykają włókna mikroplastiku.

Polak odkrył najgłębszą na świecie zalaną jaskinię

3 października 2016, 11:38

Grupa pracująca pod kierunkiem Krzysztofa Starnawskiego odkryła najgłębszą na świecie zalaną jaskinię. Znajduje się ona w pobliżu czeskiego miasta Hranice i liczy sobie co najmniej 404 metry głębokości.