Kolejny gatunek, który jest ciemniej ubarwiony na terenach przemysłowych

11 sierpnia 2017, 11:53

Naukowcy badający żółwiogłowce australijskie (Emydocephalus annulatus) z Indo-Pacyfiku zauważyli, że węże żyjące w bardziej dziewiczych rejonach rafy są pokryte naprzemiennymi czarnymi i białymi pasami, natomiast te zamieszkujące okolice z większą aktywnością człowieka, wojskową czy w pobliżu miast, są jednolicie czarne.

Czaszka sprzed 13 milionów lat zdradza wygląd przodka małp i człowieka

10 sierpnia 2017, 14:11

W Kenii znaleziono świetnie zachowaną skamieniałą czaszkę małpiego dziecka sprzed 13 milionów lat. Dzięki niej możemy przekonać się, jak wyglądał wspólny przodek małp i człowieka. Ostatni wspólny przodek człowieka i szympansa żył 6-7 milionów lat temu. Dysponujemy obecnie wieloma skamieniałościami, na podstawie których możemy prześledzić ewolucję człowieka od czasy, gdy oddzieliliśmy się od małp. Jednak niewiele wiadomo o naszym wspólnym przodku sprzed ponad 10 milionów lat

Ruszają prace nad Narodową Strategią Ochrony Owadów Zapylających

10 sierpnia 2017, 10:41

W Wielki Dzień Pszczół zostały zainaugurowane prace nad powstaniem Narodowej Strategii Ochrony Owadów Zapylających. Inicjatorami Strategii są przedstawiciele świata nauki, największe organizacje pszczelarskie oraz Greenpeace, a w jej tworzeniu będą mogli wziąć udział wszyscy – już jesienią w polskich miastach w ramach konsultacji odbędą się otwarte debaty obywatelskie.

Im czystsze powietrze, tym szybciej postępuje ocieplenie

9 sierpnia 2017, 12:55

W XX wieku średnie temperatury w kontynentalnej części USA wzrosły o 0,5 stopnia Celsjusza. Wzrost zaobserwowano wszędzie z wyjątkiem południowego wschodu. Co więcej, w latach 80. XX wieku temperatury na południowym-wschodzie nieco spadły

Zmarł Chantek, sędziwy orangutan posługujący się językiem migowym

9 sierpnia 2017, 07:38

Siódmego sierpnia w wieku 39 lat zmarł orangutan Chantek. Był jedną z pierwszych małp, które nauczyły się języka migowego.

Określono dawkowanie leku optymalne dla pingwina przylądkowego

7 sierpnia 2017, 15:20

Aspergiloza to najczęstsza choroba u hodowanych pingwinów przylądkowych (Spheniscus demersus). Ostatnio jednak naukowcom z Uniwersytetu w Liverpoolu udało się określić najskuteczniejszą dawkę leku przeciwgrzybiczego worykonazolu.

Odkryto nowy sposób magazynowania żelaza w mikroorganizmach

7 sierpnia 2017, 14:23

Naukowcy z Uniwersytetu Georgii odkryli nowy sposób magazynowania żelaza w mikroorganizmach.

Borealopelta markmitchelli z Kanady - Mona Liza wśród dinozaurów

4 sierpnia 2017, 14:56

Przykład Borealopelta markmitchelli, nodozaura, którego kompletny szkielet znaleziono 21 marca 2011 r. w kopalni w Albercie, pokazuje, że by uniknąć zjedzenia, w kredzie nie wystarczył kostny pancerz i nawet ważąc dobrze ponad tonę (ok. 1300 kg), trzeba się było dodatkowo uciekać do kamuflażu.

Dziewiczych tropików nie ma od dziesiątków tysięcy lat

4 sierpnia 2017, 07:40

Pierwsza globalna analiza wpływu człowieka na lasy tropikalne ujawniła, że ludzie zmieniają ich środowisko od co najmniej 45 000 lat. To przeczy powszechnemu przekonaniu, że przed rozwojem nowoczesnego rolnictwa i przemysłu w tropikach rosły dziewicze puszcze.

Analiza stabilnych izotopów z piór pokazała, gdzie rozmnażają się pewne ptaki

3 sierpnia 2017, 15:22

Badając sygnaturę izotopową piór, naukowcy z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej i Uniwersytetu Cornella odkryli północne tereny lęgowe podgatunku lasówek Setophaga coronata coronata.