By pobić rywala, przyspieszają swoje plemniki

30 października 2017, 12:40

By pobić rywali, samce czawyczy (Oncorhynchus tshawytscha) potrafią błyskawicznie dostosować prędkość plemników.

Zostaną zagłodzone przez zmianę klimatu?

30 października 2017, 11:22

Zmiana klimatu może doprowadzić do zagłodzenia na śmierć krytycznie zagrożonych maki szerokonosych (Prolemur simus).

Niepowodzenia reprodukcyjne przez fitoestrogeny z diety

27 października 2017, 12:36

Naukowcy z Zoo Global w San Diego i Uniwersytetu w Mars Hill badali kwestie związane z płodnością urodzonych w niewoli nosorożców południowych (Ceratotherium simum simum). Stwierdzili, że jednym z czynników przyczyniających się do niepowodzeń rozrodczych może być dieta zawierająca soję i lucernę.

W odpowiedzi na dźwięki o niskiej częstotliwości ostrygi błyskawicznie zamykają muszle

27 października 2017, 11:43

W reakcji na dźwięki o niskiej częstotliwości, które są typowe dla morskiego zanieczyszczenia hałasem, ostryżyce japońskie (zwane też ostrygami wielkimi) błyskawicznie zamykają muszle.

Chodzi o smak, nie o wygląd

26 października 2017, 13:54

Dotąd biolodzy zakładali, że zwierzęta zjadają kawałki tworzyw sztucznych, bo przypominają one ich ofiary. Nowe badanie nad koralowcami pokazuje jednak, że może istnieć dodatkowa przyczyna. Parzydełkowce nie mogą się kierować wzrokiem, bo nie mają oczu. Wydaje się natomiast, że po prostu lubią smak plastiku.

Wzniecony celowo pożar strawił dużą część brazylijskiego parku narodowego

26 października 2017, 07:06

Wpisany na Listę Dziedzictwa Światowego UNESCO brazylijski Park Narodowy Chapada dos Veadeiros trawi pożar. Ogień zniszczył już 540 km2.

Słabe więzi społeczne zabójcze dla samców orek

25 października 2017, 13:58

Najbardziej społecznie odizolowane samce orek są 3-krotnie bardziej zagrożone zgonem w dowolnym roku niż samce zajmujące najbardziej centralne pozycje społeczne.

Reintrodukowane torbacze zagrażają naziemnemu ptakowi

25 października 2017, 07:40

Trzy gatunki torbaczy reintrodukowane w południowo-zachodniej Australii zagrażają naziemnemu ptakowi - przepiórnikowi śniademu (Turnix varius).

Uda się ocalić tygrysa sumatrzańskiego?

24 października 2017, 13:08

Wildlife Conservation Society oraz Bukit Barisan Selatan National Park Authority przeprowadziły badania dotyczące efektywności programu ochrony tygrysa sumatrzańskiego i informują, że zagęszczenie tych zwierząt w chronionej strefie zwiększa się.

E2D - cząsteczka z krwi ssaków, która wabi drapieżniki i odstrasza ofiary

23 października 2017, 16:28

Naukowcy z Karolinska Institutet odkryli we krwi ssaków cząsteczkę zapachową, która przyciąga drapieżniki i odstrasza ofiary. Wystawieni na jej oddziaływanie ludzie stają się zestresowani i zachowują się, jakby byli ofiarami.