Dziewiczych tropików nie ma od dziesiątków tysięcy lat

4 sierpnia 2017, 07:40

Pierwsza globalna analiza wpływu człowieka na lasy tropikalne ujawniła, że ludzie zmieniają ich środowisko od co najmniej 45 000 lat. To przeczy powszechnemu przekonaniu, że przed rozwojem nowoczesnego rolnictwa i przemysłu w tropikach rosły dziewicze puszcze.

Analiza stabilnych izotopów z piór pokazała, gdzie rozmnażają się pewne ptaki

3 sierpnia 2017, 15:22

Badając sygnaturę izotopową piór, naukowcy z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej i Uniwersytetu Cornella odkryli północne tereny lęgowe podgatunku lasówek Setophaga coronata coronata.

Platforma wiertnicza to dla meduzy wymarzone miejsce do życia

3 sierpnia 2017, 07:27

Ludzkie konstrukcje morskie, np. platformy wiertnicze czy farmy wiatrowe, przyczyniają się do powstawania dużych ławic meduz.

Milionom grozi niedożywienie z powodu globalnego ocieplenia

2 sierpnia 2017, 14:09

Wzrost poziomu dwutlenku węgla w atmosferze spowoduje, że kolejnych 150 milionów osób będzie narażonych na niedobory białka, czytamy na łamach Environmental Research Letters. Im więcej atmosferycznego CO2 tym mniejsza ilość białka i substancji odżywczych w ryżu czy pszenicy

Podczas 1. porodu pandy wielkiej we Francji na świat przyjdą bliźnięta

2 sierpnia 2017, 13:56

Ostatnie usg. wykazało, że Huan Huan, samica pandy wypożyczona w 2012 r. z Chin do Beauval Zoo w środkowej Francji, spodziewa się nie jednego, lecz dwóch młodych. Szczęśliwym ojcem jest Yuan Zi.

Na lotnisku w Kuala Lumpur skonfiskowano przemycane części zwierząt o wartości ok. 1 mln dol.

2 sierpnia 2017, 13:12

Malezyjscy celnicy skonfiskowali w niedzielę warte niemal milion dolarów kły słoni i łuski pangolinów z Afryki. Kontrabandę znaleziono w czasie 2 nalotów w terminalu cargo lotniska międzynarodowego w Kuala Lumpur.