Mniej kozic w Tatrach

27 lipca 2018, 12:06

Dziewięćset osiemdziesiąt dziewięć kozic naliczyli w Tatrach przyrodnicy podczas letniego liczenia tych chronionych ssaków w polskiej i słowackiej części gór. To o 53 sztuki mniej niż w ubiegłym roku.

Mały ślimak, wielkie szkody

27 lipca 2018, 11:45

By zaszkodzić koralowcom, wystarczą już same nadmierne odławianie ryb, rosnąca temperatura oceanów czy zanieczyszczenie. Okazuje się jednak, że na tym nie koniec, bo kluczowe gatunki tych zwierząt są niszczone przez mniej rzucającego się w oczy wroga - ślimaka Coralliophila violacea.

Dziewicze obszary oceaniczne szybko się kurczą

27 lipca 2018, 11:45

Zdaniem międzynarodowego zespołu naukowego, na którego czele stali specjaliści z University of Queensland, jedynie 13% światowych oceanów można określić mianem „dziewicze”. Fragmenty oceanu, które można wciąż uznać za dziewicze, wciąż się kurczą z powodu działalności człowieka

Z nowej populacji nici, bo z 11 nosorożców 10 nie żyje, a 11. został zraniony przez lwa

26 lipca 2018, 15:30

Nie żyje już 10 z 11 krytycznie zagrożonych nosorożców czarnych (Diceros bicornis), przeniesionych do wschodniej części Parku Narodowego Tsavo w Kenii. Sekcje zwłok wykazały, że tutejsza woda była dla nich zbyt zasolona, a przez to szkodliwa.

Nowo odkryty jadowity wąż występuje tylko w Australii i zagraża mu ludzka działalność górnicza

26 lipca 2018, 12:16

Australia może się pochwalić nowym gatunkiem jadowitego węża. Vermicella parscauda, bo o nim mowa, mierzy 50-100 cm. Jego skórę pokrywają czarno-białe pasy, a w skład bardzo wyspecjalizowanej diety wchodzą węże ślepe (Typhlopidae).

Odstraszanie słoni mieszanką syntetycznych pszczelich feromonów alarmowych

24 lipca 2018, 15:12

Mieszanka zawierająca pszczele feromony bezpiecznie odstrasza słonie.

Im więcej się przemieszczają, tym dłużej i więcej jedzą

24 lipca 2018, 13:32

Te z niedźwiedzi kodiackich, które przemieszczają się od strumienia do strumienia wraz z łososiami składającymi skrzek, żywią się rybami dłużej, niż niedźwiedzie, które tego nie robią. Jedno z obserwowanych zwierząt zjadło dzięki temu aż 2 tony łososi w ciągu jednego lata.

Nieskórne melanosomy podają w wątpliwość rekonstrukcje barw zwierząt kopalnych

24 lipca 2018, 13:07

Paleontolodzy odkryli nowe źródło melaniny, co stawia pod znakiem zapytania rekonstrukcje barw kopalnych zwierząt.

Ocean

Do końca wieku oceany mogą być tak kwaśne jak przed 14 milionami lat

24 lipca 2018, 10:09

Badania naukowców z Cardiff University pokazują, że jeśli zakwaszenie oceanów będzie postępowało tak, jak obecnie, to już wkrótce wody osiągną najwyższy od milionów lat poziom zakwaszenia.

Ważny jest kształt, nie długość

23 lipca 2018, 14:00

Naukowcy z Sydney dokonali ważnego odkrycia na polu biologii telomerów. Może ono przyczynić się do powstania wielu leków, od środków zwalczających nowotwory i choroby serca, po metody przedłużania ludzkiego życia.