Zaskakująca decyzja ws. wilków z Isle Royale

19 grudnia 2016, 07:33

Na Isle Royale trafi nowa wilcza krew. US National Park Service ogłosiła właśnie zaskakującą decyzję, która zmienia dotychczasowe postępowanie w sprawie niezwykłej populacji wilków z Isle Royale. Urzędnicy chcą wprowadzić tam 20-30 nowych zwierząt w ciągu najbliższych 3 lat.

Wirusy ewoluują, aby być bardziej zjadliwe dla mężczyzn

16 grudnia 2016, 19:11

Wirusy ewoluują, by inaczej wpływać na mężczyzn oraz kobiety i stają się bardziej zjadliwe u tych pierwszych. Zwłaszcza gdy wirus może być transmitowany z matki na dziecko, kobiety są dla wirusa bardziej wartościowe niż mężczyźni.

Wykryto nowy rodzaj zawołania fiszbinowców

16 grudnia 2016, 14:03

Nagrany w Rowie Mariańskim złożony dźwięk o dużym zakresie częstotliwości jest prawdopodobnie nieznanym dotąd rodzajem zawołania fiszbinowców. Naukowcy z Uniwersytetu Stanowego Oregonu nazwali je Zachodniopacyficzną Nazalizacją (ang. Western Pacific Biotwang, WPB).

Nowe gatunki z kominów hydrotermalnych Oceanu Indyjskiego

16 grudnia 2016, 12:09

Naukowcy z Uniwersytetu w Southampton odkryli na dnie Oceanu Indyjskiego 6 nowych gatunków zwierząt. Na unikatowe formy życia natrafiono wokół kominów hydrotermalnych w miejscu zwanym Longqi (dosł. Oddech Smoka), ok. 2 tys. km na południowy wschód od Madagaskaru.

Szczury uśmiechają się uszami

15 grudnia 2016, 20:29

Szczury okazują szczęście, opuszczając uszy.

Niedobór witaminy B1 wśród zwierząt to powszechne zjawisko

14 grudnia 2016, 07:47

Po przebadaniu tysięcy małży, ptaków i ryb promieniopłetwych z 45 regionów półkuli północnej biolodzy stwierdzili, że niedobór witaminy B1 (tiaminy) jest o wiele bardziej rozpowszechniony niż dotąd sądzono.

Dla szympansów pośladki tak samo ważne jak dla ludzi twarze

12 grudnia 2016, 18:49

Zdolność szybkiego wzajemnego rozpoznawania jest bardzo istotna dla zwierząt społecznych. Ludzie robią to na podstawie twarzy. Choć dla szympansów twarz też jest ważna, najnowsze badanie neuropsycholog Mariski Kret z Uniwersytetu w Lejdzie pokazuje, że naczelne te rozpoznają swoich pobratymców głównie po pośladkach.

Wiatraki mogą korzystnie wpływać na uprawy

12 grudnia 2016, 11:37

Kilkuletnie badanie naukowców z Uniwersytetu Stanowego Iowy sugeruje, że turbiny wiatrowe mogą korzystnie wpływać na uprawy.

Odyseja zakończona na haczyku rybaka

9 grudnia 2016, 14:33

Ostronos złowiony przez rybaków u wybrzeży Karoliny Północnej został 18 miesięcy wcześniej oznakowany przez biologów z Nova Southeastern University. Dzięki temu wiadomo, że w międzyczasie przebył ponad 8500 mil (ok. 13.680 km).

Dinozaurzy ogon z bursztynu

9 grudnia 2016, 14:02

W bursztynie z Mjanmy znaleziono ogon pierzastego dinozaura. Autorzy publikacji z pisma Current Biology cieszą się, że pozwoli to uzupełnić luki w wiedzy nt. szczegółowej budowy piór tych gadów.