Dwie mamy i jeden tata, czyli 1. odnotowany przypadek poligamii u puchaczy wirginijskich

8 maja 2018, 09:18

Pod oknem Instytutu Badania Pustyni w Reno samice terytorialnego puchacza wirginijskiego złożyły w odległości ok. stopy od siebie 5 jaj. Obiema zajmował się jeden samiec. To 1. odnotowany przypadek poligamii u tego gatunku.

Rząd Nowej Południowej Walii przeznaczył 45 mln AUD na ochronę koali

7 maja 2018, 13:53

Rząd Nowej Południowej Walii przeznaczył 45 mln dolarów australijskich (34 mln USD) na ochronę koali.

Bakterie, które jako jedyne żyją w toksycznym jeziorze kraterowym, dają wskazówki co do życia na Marsie

4 maja 2018, 13:59

Badania mikroorganizmów zamieszkujących toksyczne jezioro wulkaniczne pomogą specjalistom poszukującym śladów życia na Marsie.

Słonie rozrabiają w składzie porcelany, a krokodyle słuchają w skanerze do MRI muzyki klasycznej

4 maja 2018, 12:40

Krokodyl nilowy w skanerze do funkcjonalnego rezonansu magnetycznego (fMRI) to niecodzienny widok. Ostatnio jednak naukowcy z międzynarodowego zespołu umieścili tam kilka osobników (oczywiście w pojedynkę), by ocenić, jak gady reagują na złożone dźwięki.

Wolą starsze, choć nie mają z tego żadnych korzyści

2 maja 2018, 15:08

Wbrew własnemu interesowi samce pająków Latrodectus geometricus wolą spółkować ze starszymi, mniej płodnymi samicami, które w dodatku o połowę częściej zjadają partnerów po kopulacji.

Mikroplastik zagraża plażom, na których żółwie składają jaja

2 maja 2018, 12:59

Zanieczyszczenie mikroplastikiem zagraża plażom, na których karetty (Caretta caretta) składają swoje jaja.

Konie zapamiętują wyrazy ludzkich twarzy. Nawet te widziane przez moment na zdjęciu

30 kwietnia 2018, 12:06

Konie zapamiętują wyrazy ludzkich twarzy. Później mogą wykorzystywać te informacje np. do identyfikowania osób będących zagrożeniem.

Drzewo na kroplówkach

26 kwietnia 2018, 17:00

Pillalamarri - 700-letni figowiec bengalski (banian), znajdujący się ok. 4 km od miejscowości Mahabubnagar w Indiach - jest obwieszony zestawami do kroplówek. To nie dziwna dekoracja, ale sposób na uratowanie sędziwego drzewa przed termitami.

Osłabiający się AMOC zapowiedzią ekstremów pogodowych w Europie

26 kwietnia 2018, 11:08

Gdy przed 12 000 lat doszło do niemal całkowitego zatrzymania transportu ciepła w Atlantyku Europa doświadczyła ciężkich zim, po których następowały gorące lata, susze i fale upałów. Podobny scenariusz może czekać nas już wkrótce.

Nie żyje jedyny niedźwiedź polarny urodzony w tropikach

25 kwietnia 2018, 17:14

Dwudziestego piątego kwietnia w wieku 27 lat w Singapurze zmarł jedyny urodzony w tropikach niedźwiedź polarny - Inuka. Średnio dzikie samce niedźwiedzi polarnych żyją ponad 10 lat krócej.