To nie deficyt, tylko zmiana priorytetów?

13 lipca 2016, 12:29

Pojawiająca się we wczesnym wieku średnim niezdolność do zapamiętania szczegółów wydaje się wynikiem zmiany w zakresie informacji, na których mózg skupia się w czasie tworzenia i odtwarzania wspomnień, a nie spadku funkcjonowania poznawczego.


Cynamon poprawia zdolność uczenia się

13 lipca 2016, 11:05

Naukowcy z Centrum Medycznego Rush University zauważyli, że podawanie cynamonu myszom, które słabo się uczą, sprawia, że stają się pojętniejszymi uczniami.


Jednych powstrzymuje, innych prowokuje

8 lipca 2016, 15:43

Choć wcześniejsze badania sugerowały, że czerwień prowadzi do bardziej podporządkowanego i związanego z unikaniem ryzyka zachowania (co uzasadniałoby np. wygląd znaków stopu), okazuje się, że na pewne typy osobowości kolor ten działa jak przysłowiowa płachta na byka.


Studenci pomagają dzieciom autystycznym

5 lipca 2016, 14:39

Studenci Wydziału Mechanicznego z koła naukowego BiomCyberMedic konstruują urządzenia do wspierania terapii osób autystycznych. Mają wiele pomysłów. Zbudowali już tunel i ściskarkę, w przyszłości chcą opracować interaktywną aplikację rozwijającą komunikację i umiejętności społeczne u dzieci z cechami autyzmu.


Twórczość wszystkim obniża poziom hormonu stresu

5 lipca 2016, 13:00

Bez względu na prezentowany poziom uzdolnień, uprawianie sztuki znacząco obniża poziom hormonów stresu.


Duże sieci beta pozwalają na szybszą naukę języków

4 lipca 2016, 14:31

Sekret, czemu niektórzy ludzie uczą się języków szybciej, może leżeć w aktywności ich mózgu podczas relaksu.


SMS-owanie wyzwala nieznany dotąd rytm fal mózgowych

28 czerwca 2016, 12:02

Wysyłanie SMS-ów wyzwala nieznany dotąd rodzaj rytmu fal mózgowych.


Makijaż wywołuje u mężczyzn podziw, a u kobiet zazdrość

27 czerwca 2016, 12:16

Badanie psychologów z Uniwersytetu w Stirling ujawniło, że mężczyźni sądzą, że kobiety z makijażem cieszą się większym prestiżem, a inne kobiety postrzegają je jako bardziej dominujące.


Sposób na zapamiętanie - ćwiczenia 4 godz. po uczeniu

17 czerwca 2016, 13:02

Naukowcy odkryli, że ludzie, którzy ćwiczyli 4 godziny po uczeniu, 2 dni później pamiętali opanowywany materiał lepiej niż ci, którzy ćwiczyli bezpośrednio po sesji albo nie ćwiczyli w ogóle.


Mózgi różnie współpracują

8 czerwca 2016, 18:29

Gdy napotykamy problem, wymagający współpracy z innymi, kobiety i mężczyźni różnie do niego podchodzą. Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda odkryli, że różnice te znajdują swoje odbicie w aktywności mózgu.