Alibaba na amerykańskim rynku chmur
Chiński gigant handlu elektronicznego, Alibaba Group, chce podbić amerykański rynek chmur obliczeniowych. Należąca do Alibaby firma Aliyun, największy w Chinach gracz na rynku chmur, właśnie otworzył swoje centrum bazodanowe w Kalifornii. To pierwsza zagraniczna inwestycja tej firmy.
Przedstawiciele Alibaby oświadczyli, że początkowo Aliyun skieruje swoją ofertę do chińskich firm działających w USA. Dopiero w drugiej połowie bieżącego roku zacznie walczyć o innych klientów. Chińczykom z pewnością nie będzie łatwo konkurować z takimi gigantami jak Amazon Web Services czy Microsoft Azure, jednak sam fakt otwarcia filii w Kalifornii wskazuje, że firma z Państwa Środka ma globalne ambicje. Sądzę, że to dobry pomysł, szczególnie z punktu widzenia giełdy. Każdy inwestor chce wiedzieć, czy Alibaba ma potencjał, by walczyć na rynku międzynarodowym - mówi Charlie Dai, analityk z Forrester Research.
W ubiegłym roku firma Alibaba była bohaterem największego debiutu giełdowego w historii. Podczas debiutu jej wartość została wyceniona na 25 miliardów dolarów.
Aliyun ma w Chinach 1,4 miliona klientów i konkuruje z Amazonem oraz Microsoftem. Dai mówi, że w USA firma będzie musiała znaleźć sposób na radzenie sobie na bardzo konkurencyjnym rynku. Może np. podkreślać swoje duże doświadczenie w obsłudze platform e-commerce. Problemem może być jednak fakt, że Alibaba wykorzystuje w chmurze swoje własne technologie. Są one całkowicie różne od technologii Amazona czy Microsoftu. Dla niektórych klientów migracja na platformę Aliyun może okazać się sporym problemem - mówi Dai.
Komentarze (0)