Amazon zainteresowany telewizją i analizą danych

| Technologia
Amazon

Amazon rozważa uruchomienie internetowej telewizji. Firma prowadzi już w tej sprawie rozmowy z wielkimi stacjami, w tym z CBS i NBCUniversal. Online'owa telewizja byłaby dobrym uzupełnieniem usług wideo oferowanych obecnie przez Amazona. Jednocześnie koncern wszedłby na rynek, na którym działają obecnie m.in. Comcast i AT&T. Amazon nie jest jedyną firmą zainteresowaną dostarczaniem treści telewizyjnych przez internet. Obecnie z takimi usługami eksperymentują bądź już je oferują m.in. Sony czy Apple.

Koncern Bezosa uruchomił też niedawno nową usługę analizy dużych zestawów danych biznesowych. QuickSight ma umożliwiać każdej zainteresowanej osobie przeprowadzenie analizy i podzielenie się z innymi jej wynikami. Amazon korzysta przy tym z silnika SPICE (QuickSight Parallel, In-memory Calculation Engine), któray przeprowadza obliczenia i renderuje grafikę potrzebną do ich wizualizacji. QuickSight automatycznie integruje się z z chmurą Amazon Web Services, dzięki czemu tysiące użytkowników zyskują dostęp do wyników analiz przeprowadzonych za pomocą nowego narzędzia. QuickSight jest obecnie udostępniane jako wersja "preview". Od przyszłego roku będzie płatnym narzędziem. Możliwość korzystania z niego wyceniono na 9 USD rocznie.

Amazon telewizja QuickSight analiza danych