Dotatkowe gadżety do setki milionów wpływów
Analityk Richard Kramer zauważył podczas Open Mobile Summit w Londynie, że Apple jest jednym z pierwszych producentów, którzy wychodzą poza sprzęt mobilny, jak to widać na przykładzie iPad Smart Cover. Wspomniany gadżet to magnetyczny pokrowiec, chroniący wyświetlacz iPada. Większość z użytkowników iPada ma co najmniej jedno z takich akcesoriów, których sprzedaż przynosi Apple’owi 500 milionów dolarów kwartalnie - dodaje Kramer.
Jego zdaniem to właśnie sprzedaż dodatkowych akcesoriów do elektronicznych gadżetów może pomóc firmom takim jak Sony, LG czy Motorola, które ostatnio notują gorsze wyniki. Poważnym problemem jest odróżnienie się od innych sprzedawców przenośnego sprzętu. I problem ten narasta. Dla nas każdy smartfon może być inny, ale dla przeciętnego użytkownika wszystkie wyglądają jak płaskie czarne płyty - stwierdził analityk.
Jego zdaniem przyszły rok będzie ostatnim, w którym klienci będą kupowali podobne przedmioty elektroniczne. Te firmy, które nie będą miały w swojej ofercie dodatkowych gadżetów, podobnych do wspomnianego iPad Smart Cover ryzykują, że ich pozycja rynkowa będzie słabła.
Komentarze (0)