Tajemnica "Atlantydy" rozwiązana
Google wyjaśniło tajemnicę niezwykłej struktury na dnie Oceanu Atlantyckiego, o której pisaliśmy przed kilkoma dniami. Rzecznik koncernu oświadczyła, że widoczne linie zostały zrobione przez... łodzie podwodne. Jednostki wykonywały mapy dna, wielokrotnie przepływając tymi samymi trasami. Widoczne "wgłębienia" to wirtualne linie powstałe podczas przetwarzania danych. Oznaczają one trasy, którymi pływały łodzie.
Dzięki Google Earth dokonano już kilku niezwykłych odkryć, jednak tym razem nie natrafiono na Atlantydę. Jednak sam fakt, że pomimo tak dokładnych badań opisywanego przez nas fragmentu dna, wciąż istnieją na nim miejsca, które nie zostały opisane, wskazuje, jak mało wiemy o tym, co znajduje się pod wodami mórz i oceanów.
Komentarze (29)
tata, 23 lutego 2009, 15:17
taa... łodzie podwodne
Tak samo jak w roswell rozbił się balon meteorologiczny.
blueray, 23 lutego 2009, 16:34
Nie zgadzam się z przedstawionym wyjaśnieniem struktury na dnie oceanu - jeżeli podana głębokość jest ok 3000m , to jaki okręt podwodny jest w stanie się tam zanurzyć i zrobić ślady o takiej szerokości? Zdjęcia dna oceanu w Google nie są najwyższej rozdzielczości więc te linie mają szerokość zapewne paru km. Nie twierdzę, że musi to być Atlantyda - ale takie tłumaczenie jakoby zrobiły to okręty podwodne jest nie do przyjęcia.
thibris, 23 lutego 2009, 17:13
W jednym z tłumaczeń jakie czytałem piszą, że te linie to po prostu niezeskanowany teren, czy jakoś tak. W każdym bądź razie nie oznaczało to, że ktoś łodzią orze po dnie...
Mariusz Błoński, 23 lutego 2009, 17:37
Trochę to niejasno napisałem. Mam nadzieję, że teraz jest lepiej
k0mandos, 23 lutego 2009, 18:11
Te linie nie istnieją fizycznie.
mikroos, 23 lutego 2009, 18:19
Nic nie szkodzi - materiał na teorię spiskową jest i zaraz się dowiemy, że ktoś celowo utajnił dane. A za jakieś pół roku zdjęcia zostaną zaktualizowane, a my przeczytamy, że Pentagon rozłożył wieeeelką płachtę, a pod spodem jest lądowisko dla kosmitów
Elviz, 23 lutego 2009, 18:42
Hmmm, jeśli nie istnieją fizycznie to dlaczego są na mapie?
mikroos, 23 lutego 2009, 18:58
Czy naprawdę aż tak ciężko jest przeczytać ze zrozumieniem pojedynczą notkę?
wilk, 23 lutego 2009, 19:02
Hmm, teoria spiskowa czy nie, ale ciekawi mnie jaki jest promień skrętu o 90 stopni 120-180 metrowej łodzi podwodnej. Z drugiej strony ciekawe dlaczego taki błąd ponoć jedynie w tej okolicy powstał.
luk-san, 23 lutego 2009, 19:03
Nie tak ciężko Ja znowu przeczytałem na jakimś "Amerykańskim" serwisie że te linie powstały przez błąd sklejania mapy dna... i nie chodzi tu o łodzie podwodne a statki z sonarami ;P
este perfil es muy tonto, 23 lutego 2009, 19:07
to bardziej prawdopodobne że atlantyda była 3km pod wodą?że aż tak się zapadła odkąd była na powierzchni?
Elviz, 23 lutego 2009, 19:11
Kulturalny człowiek nie odpowiada pytaniem na pytanie. Może przegapiłem tą notkę, sorry, ale jeśli tak to po co się wpieniasz i traktujesz mnie jak przygłupa? Mógłbyś mi jednak odpowiedzieć? Dlaczego na mapie jest coś co nie istnieje w rzeczywistości? Dla mnie to trochę dziwne, bo np. Rzym jest na mapie i istnieje w rzeczywistości, a linie na dnie morza mimo że także są na mapie, nie istnieją. Poza tym spróbuj sobie wejść na tą lokację, zobaczymy czy ci się uda...
wilk, 23 lutego 2009, 19:15
Błąd pomiaru lub zła metoda pomiarowa.
Elviz, 23 lutego 2009, 19:19
No nie wiem, błąd pomiaru, lub zła metoda pomiarowa mogą ewentualnie coś umieścić w złym miejscu, a nie stworzyć coś z niczego.
mikroos, 23 lutego 2009, 19:22
jeedrzej, 23 lutego 2009, 19:38
artefakt na zdieciu lotniczym może stworzyć w tradycyjnym procesie robienia mapy drogę lub most na niej, tak samo błąd drukarski może przesunąć linie brzegową o kilometry ale czy ktoś z tego powodu ogłasza powódź!?!??
mapy są tworzone za pomocą sonaru, statek czy łódź podwodna, płynąc i skanując dno, sam jest elementem który zaburza sonar.
Najprawdopodobniej ten kawałek mapy został przygotowany z danych które nie zostały w pełni oczyszczone z efektów instrumentalnych. Jakiś student ucząc się redukcji takiego materiału badawczego wywołał wypieki atlantyckie na milionach internałtów. hehe.
pozdrawiam.
Elviz, 23 lutego 2009, 19:46
Hehe, dobre ;-)
wilk, 23 lutego 2009, 20:45
No co Ty? Chodzi o szumy, zakłócenia, wadliwe urządzenia, pogodę itd., a nie błąd w obróbce już uzyskanych danych i przy sklejaniu układanki map. Natomiast najbardziej znanym błędem wynikającym z (nad)interpretacji jest sławetna twarz na Marsie wynikająca ze zwyczajnego światłocienia.
Poszukiwaczom kosmitów itp. polecam:
http://www.gearthhacks.com/downloads/search.php?s=strange
http://www.gearthhacks.com/downloads/search.php?s=weird
http://www.gearthhacks.com/downloads/search.php?s=alien
http://www.gearthhacks.com/downloads/search.php?s=ufo
luk-san, 23 lutego 2009, 22:54
Mikroos, w sumie masz racje tylko nie wszyscy wierzą w teorie wielkiego wybuchu kiedy to z ni czegoś powstało jeszcze większe nic przez co to nic doprowadziło do powstania czegoś ;]
mikroos, 23 lutego 2009, 23:08
ok, ale po co rozkręcana jest w internecie kolejna teoria spiskowa o niewiadomoczym, gdy jakiś pracownik popełnił zwykły bład? Nudzi mnie to, męczy i irytuje zarazem. Na świecie jest naprawdę wiele ciekawszych tematów niż zgadywanie, czy dziura jest dziurą, czy nie dziurą.
eBulwa, 24 lutego 2009, 01:19
Nie ma co się spierać. Trzeba na własną rękę sprawdzić co tam jest na dole .
este perfil es muy tonto, 24 lutego 2009, 01:53
oj z prawa wielkiej liczby mogą takie dziwa wynikać,dlatego nie zdziwiłbym się jakby skały gdzieś układały się w mój wizerunek,albo jak pisał Lem znaleźlibyśmy po tysiącach tysięcy lat lotów kosmicznych cadillaca na jakiejś planecie:P
Tomek, 24 lutego 2009, 02:06
Wiecie może jakieś newsy nt. trójką Bermudzkiego?
Kilka lat temu było o tym głośno.
Gdyby odkryli Atlantydę, to nie powiedzieli by tego wprost, raczej zaprzeczyli. Dlaczego tak sądzę? Wyobraźcie sobie mity jakie krążą o tym miejscu. Skoro coś tak dużego zostało przez coś zniszczone, to jaką mamy pewność że ludzkości nie zniszczy? Poza tym zachwiało by to fundamentem religijnym i poglądowym na świecie. Ale posta spiskowego wypisałem
este perfil es muy tonto, 24 lutego 2009, 02:23
8) nie wiem czy wiesz,ale rozbitkowie z Atlantydy osiadli niedaleko Uppsali 8)