Krwawa rozgrywka

| Zdrowie/uroda
Taran Chadha

Blood Sport to system do gier zanurzających, który wg twórców, zrewolucjonizuje krwiodawstwo. Krew jest pobierana od dawcy za każdym razem, gdy straci ją w grze.

Taran Chadha

Kanadyjczycy Taran Chadha i Jamie Umpherson sprawili, że skutki poczynań w grze wpływają na realne życie. Zawsze gdy oberwiesz w grze, z twojej żyły pobierana jest krew.

Większość kontrolerów do gier wideo trzęsie się, gdy zostanie się postrzelonym. Trzęsienie oznacza, że do kontrolera został przesłany sygnał elektryczny [...]. My przekierowaliśmy ten sygnał i wykorzystaliśmy do uruchomienia systemu pobierania krwi.

Obecnie trwa zbieranie funduszy na Kickstarterze. Chadha i Umpherson potrzebują 250 tys. CAD; na razie 37 osób zaoferowało im 3375 dolarów kanadyjskich. Do końca akcji pozostało jednak 39 dni.

Platforma Arduino zapewnia dopływ sygnału do systemu pobierania i pilnuje, ile krwi pobiera się od danej osoby (by takie wyliczenia były możliwe, na początku gracz wprowadza swoje dane: wiek, wagę i ewentualne schorzenia). Wkłucie i czuwanie nad przebiegiem gry to domena personelu medycznego.

Blood Sport zaprojektowano w taki sposób, by współpracował ze wszystkimi konsolami. Celem Kanadyjczyków jest stworzenie jednostki dla wielu graczy, którą będzie można przywozić na różne imprezy. Aby się to udało, Chadha i Umpherson chcą nawiązać współpracę z organizacjami medycznymi i zrzeszającymi graczy. Jeśli wszystko pójdzie z planem, premiera Blood Start będzie miała miejsce 17 marca w Toronto przy okazji promocji Battlefield Hardline.

 

Blood Sport system gra kontroler krwiodawstwo Taran Chadha Jamie Umpherson