Twórca AdBlocka nie może używać 'białych list'

| Technologia
Eyeo

Koncern medialny Axel Springer odnotował niewielkie zwycięstwo w walce z oprogramowaniem blokującym reklamy. Sąd apelacyjny w Kolonii stwierdził, że firma Eyeo, która jest właścicielem AdBlocka, jednego z najpopularniejszych programów do blokowania reklam, nie ma prawa używania tzw. "białych list". "Biała lista" pozwala reklamodawcom na ominięcie mechanizmów blokujących. Ci, którzy chcą się na takiej liście znaleźć, muszą zapłacić Eyeo. Wówczas AdBlock nie blokuje reklam tego reklamodawcy.

Sąd orzekł jednocześnie, że nie ma nic przeciwko oprogramowaniu blokującemu reklamy jako takiemu.

Wyrok sądu apelacyjnego to dalsza część toczącej się od miesięcy batalii prawnej.  We wrześniu ubiegłego roku sąd niższej instancji przyznał całkowitą rację Eyeo. Teraz tryumfuje Axel Springer.

Eyeo AdBlock Axel Springer sąd wyrok