Lobbiści mają powstrzymać Google\'a

| Technologia

W Senacie USA złożono ostatnio dokumenty, z których wynika, iż Microsoft wynajął znanych lobbistów by przekonali Federalną Komisję Handlu (FTC), że zakup firmy DoubleClick przez Google’a grozi monopolizacją rynku. Pracę dla Microsoftu zaczęli Thomas Boggs, Kathleen Ireland oraz Jonathan Yarowski, były adwokat prezydenta Clintona oraz obecny wiceprzewodniczący Antitrust Modernization Commission.

Federalna Komisja Handlu wciąż zastanawia się, czy wyrazić zgodę na przejęcie DoubleClicka przez Google’a. Microsoft uważa, iż grozi to monopolizacją rynku reklamy internetowej. Google twierdzi, że zakup DoubleClicka nie grozi konkurencyjności i będzie korzystny dla użytkowników.

Z przedstawionych Senatowi USA dokumentów wynika, że Microsoft wynajął wspomnianych lobbistów, którzy pracują dla kancelarii Patton Boggs, już 15 maja. To mniej więcej w tym samym czasie, gdy Google ujawnił, iż zatrudnił czterech lobbistów, wśród nich byłego prawnika Departamentu Sprawiedliwości, by przekonali FTC do wyrażenia zgody na zakup DoubleClick.

Google Microsoft lobbing DoubleClick FTC Federalna Komisja Handlu