Różowa Barbie wyruszyła na podbój Czerwonej Planety

| Ciekawostki

By upamiętnić 1. rocznicę lądowania Curiosity na Marsie, NASA nawiązała współpracę z producentem Barbie - firmą Mattel. W efekcie powstała lalka w kombinezonie astronauty.

Oficjalna premiera Mars Explorer Barbie miała miejsce 5 sierpnia. Poza lalką w pudełku można znaleźć różowy plecak i hełm. Na opakowaniu uwieczniono marsjańskie pejzaże oraz pojazd (gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości, spieszymy z wyjaśnieniem, że zautomatyzowane laboratorium także ozdobiono różowymi akcentami). Na horyzoncie widnieje zielono-niebieska Ziemia.

Wg Mattela, dopisując się do listy ponad 130 różnych wcieleń lalki, Mars Explorer Barbie inspiruje dziewczynki do odważnego poznawania świata. Na opakowaniu zamieszczono garść informacji o Amerykankach będących badaczkami kosmosu. Chętnych do poszerzenia wiedzy na ten temat odesłano do witryny Women@NASA.

Mimo że lalki w strojach astronauty są pojawiają się w ofercie Mattela już od 48 lat - pierwsza, Barbie Miss Astronaut, ujrzała światło dzienne w 1965 r. - Mars Explorer Barbie jest pierwszym modelem wyprodukowanym we współpracy z NASA.

Mars Explorer Barbie NASA Mattel Curiosity