Reklamowa walka z otyłością
Kontynuując walkę z otyłością obywateli, Meksyk wprowadza ograniczenia emisji reklam słodkich/gazowanych napojów oraz kalorycznych pokarmów. W tygodniu telewizje nie będą ich mogły nadawać między 14.30 a 19.30, a w weekendy między 7.30 a 19.30. Restrykcje obejmą również kina.
Secretaría de Salud zapowiedział, że zniknie ok. 40% spotów tego typu produktów. Zostaną one zastąpione reklamami napojów i produktów zgodnych z zaleceniami żywieniowymi. Od 2015 r. producenci będą zobowiązani zamieszczać na opakowaniach dane o zawartości węglowodanów i tłuszczu, w tym tłuszczów nasyconych.
Statystyki pokazują, że w Meksyku nadwagę bądź otyłość ma 70% dorosłych i 30% dzieci. Wśród Meksykanów odnotowuje się najwyższą częstość występowania cukrzycy w krajach OECD. Rocznie wypijają oni 163 l słodkich napojów, ich dieta obfituje również w smażone dania.
Wg ekspertów, do 2017 r. nadmierna waga obywateli będzie kosztować system opieki zdrowotnej Meksyku aż 11,7 mld dol.
Komentarze (0)