Mobilne jak stacjonarne?
Nvidia zapewnia, że dzięki jej nowemu procesorowi posiadacze urządzeń mobilnych będą mogli korzystać z gier dorównujących pod względem grafikii tytułom znanym z najnowszych wersji PlayStation czy Xboksa. Wielu producentów gier używa silnika Unreal Engine 3, a w przyszłości, by jak najlepiej wykorzystać możliwości nowych konsoli, zastosują Unreal Engine 4. Teraz Nvidia twierdzi, że najnowszy układ Tegra pozwoli na osiągnięcie na urządzeniach mobilnych realistycznej grafiki dostępnej dotychczas tylko na konsolach stacjonarnych.
Tegra K1 to mobilny układ ze 192 rdzeniami graficznymi obsługującymi technologie DirectX 11 i OpenGL 4.4.
Obecnie Tegra K1 to kość prototypowa, jednak Nvidia zapewnia, że już obecnie jest trzykrotnie bardziej wydajna od apple'owskiego procesora A7 i przewyższa wydajnością CPU Xboksa 360 oraz PlayStation 3.
Nvidia zapowiada dwie wersje układu K1. Pierwsza z nich, 32-bitowa, będzie korzystała z czterech rdzeni ARM A15 taktowanych zegarem o częstotliwości 2.3 GHz. Układ ten trafi do sprzedaży w pierwszej połowie bieżącego roku.
Dłużej będziemy musieli poczekać na dwurdzeniową, 64-bitową kość bazującą na dwóch rdzeniach ARM Denver taktowanych zegarem 2,5 GHz. To właśnie ten układ ma zrewolucjonizować rozrywkę mobilną i dorównywać możliwościom PS4 oraz Xbox One.
Komentarze (0)