Sony o nowej PlayStation
Sony zdradziło część szczegółów specyfikacji technicznej konsoli PlayStation 4. Samej konsoli jednak nie pokazano.
PS4 nie będzie wykorzystywała procesora Cell. Sony stawia na architekturę x86, a konkretnie na ośmiordzeniowy procesor AMD Jaguar oraz układ graficzny Radeon.
Użytkownicy będą mogli też skorzystać z 8 gigabajtów pamięci GDDR5. PS4 będzie korzystała z tradycyjnego dysku twardego, jednak nie zdradzono jego pojemności. Przedstawiciele japońskiej firmy zapewnili jedynie, że będzie "wielka". Nowa konsola ma znacznie skrócić czas oczekiwania na załadowanie się gry, pozwoli też na szybkie pobieranie treści w tle. Sony zapewnia, że grę będzie można rozpocząć jeszcze w czasie jej pobierania z sieci.
Konsola zostanie również wyposażona w napęd Blu-ray, który będzie czytał też płyty DVD. Zamontowano w niej trzy porty USB 3.0, Ethernet, Wi-Fi, Bluetooth 2.1, HDMI, analogowe wyjście AV.
PS4 będzie oczywiście kompatybilna z PS3. Bardzo interesująco brzmi złożona obietnica, zgodnie z którą Sony nie wyklucza, że za pośrednictwem PlayStation Cloud Service na PS4 będzie można uruchomić gry z PS i PS2.
Rozbudowano też kontroler konsoli. Dual Shock 4 został wyposażony w gładzik, przycisk "Share", wejście na słuchawki i mikrofon oraz źródło światła, które umożliwi konsoli śledzenie jego ruchów. W związku z tym zmianie uległo też urządzenie PlayStation Eye. Wyposażono je w kamery stereo, powiększono, bardziej przypomina obecnie microsoftowego Kinecta.
Sony zapewnia, że konsola będzie zapamiętywała kilka ostatnich minut gry, dzięki czemu po naciśnięciu przycisku "Share" użytkownik będzie mógł podzielić się innymi np. zrzutami ekranowymi czy całymi klipami wideo.
Komentarze (3)
mnichv10, 21 lutego 2013, 20:53
PS4 nie będzie kompatybilne z PS3- w gry z 3-ki będzie można na 4-ce pograć tylko za pośrednictwem Gaikai.
Arlic, 21 lutego 2013, 23:03
Tak samo jak PS3 z PS2
Marek Zieliński, 22 lutego 2013, 07:09
trudno by była skoro architektura PS4 przypomina tą PC-tową . Ale i dobrze lepsze narzędzia, łatwiejsze pisanie gier. I nawet dla PC to dobra wiadomość bo przecież łatwiej taką grę z PS4 przerobić na PC, a o optymalizacji już nie wspomnę.