„Prehistoryczne gady Polski” - niezależni artyści tworzą komputerowy dokument paleontologiczny

Prehistoryczne gady Polski

"Prehistoryczne gady Polski" to animowany komputerowo dokument paleontologiczny, opowiadający o wymarłych zwierzętach, które zamieszkiwały w mezozoiku tereny dzisiejszej Polski. Film jest tworzony przez niezależny zespół artystów z różnych dziedzin (współpracują oni ściśle z naukowcami). Na czele projektu stoi paleoartysta i paleontolog Szymon Górnicki.

Prehistoryczne gady Polski Prehistoryczne gady Polski

Będzie to wyjątkowy dokument, ponieważ większy głos będą w nim mieli paleontolodzy. Cały świat mezozoicznej Polski (dotyczy to, oczywiście, także bohaterów filmu) powstaje w różnych programach komputerowych.

Jak podkreślają twórcy, planowana jest też druga część obrazu, która będzie klasycznym dokumentem ukazującym skamieniałości i badaczy.

Mam przyjemność współpracować ze wspaniałymi, utalentowanymi ludźmi [...] oraz konsultować się z naukowcami z różnych uniwersytetów. Szczególnie chciałbym podkreślić talent mojej prawej ręki, artystki 3D Joanny Kobierskiej – opowiada Szymon Górnicki.

Jak wygląda proces rekonstruowania? Wszystko zaczyna się od researchu. Bazuje się na szkieletach, następnie odtwarza się mięśnie, skórę i inne tkanki miękkie bohaterów. Na końcu wnioskuje się o ubarwieniu, przede wszystkim na podstawie współczesnego świata przyrody. Gotowe modele w ruch wprawia animator.

Twórcy podkreślają, że uczą się na doświadczeniach poprzedników; wymieniają m.in. "Wędrówki z dinozaurami" (1999) BBC. Pragniemy, aby ten dokument był "ruchomą współczesną paleosztuką", aby jak najlepiej odtworzyć pradawne życie i pokazać naszą pasję.

Zespół chciałby, aby film pojawił się w serwisach VOD i telewizjach. Planowana jest także akcja crowdfundingowa (darczyńcy dostaną film z dodatkami i, jeśli pozwoli na to budżet, wydrukowane w 3D modele zwierząt z filmu).

Ponieważ produkcja znajduje się na początkowym etapie, trudno podać datę premiery. Prawdopodobnie będzie to jednak 2022 r.

A oto próbka możliwości zespołu - animacja samca welociraptora:

Prehistoryczne gady Polski animacja komputerowa Szymon Górnicki Joanna Kobierska