Spowolnienie
W I połowie bieżącego roku brytyjski rynek tabletów skurczył się o 17% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Sprzedaż smartfonów spadła zaś o 20%. Zdaniem CSS Insight przyczyną takiego stanu rzeczy jest nasycenie się rynku. Po raz pierwszy mamy do czynienia z tak dużym spadkiem poza okresem recesji na tak dynamicznym rynku - mówią analitycy.
Już w grudniu ostrzegaliśmy, że tak potężne wzrosty na rynku tabletów, z jakimi mieliśmy do czynienia przez ostatnie dwa lata, nie utrzymają się - mówi Marina Koytcheva z CCS. Nie tylko doszło do nasycenia rynku, ale zaszło też inne, niekorzystne dla producentów zjawisko. Konsumenci wymieniają swoje gadżety elektroniczne – smartfony i tablety – rzadziej niż dotychczas. Ma to związek ze zmniejszeniem tempa innowacji. Brak jest dobrych powodów, by wymieniać stare urządzenie na nowe.
Spowolnienie sprzedaży i wymiany to jednak dobra informacja dla konsumentów. Doprowadzą one bowiem do zwiększenia konkurencji pomiędzy firmami. Będą one musiały w jakiś sposób przekonać klientów do zakupu swoich towarów. Mogą to zrobić oferując atrakcyjne ceny, usługi dodatkowe czy zwiększając nakłady na prace badawczo-rozwojowe i oferując lepszy sprzęt.
Komentarze (0)