Microsoft sprzedał 200 milionów kopii Windows 8

| Technologia
Microsoft

Tami Reller, odpowiedzialna w Microsofcie za marketing, poinformowała, że dotychczas sprzedano 200 milionów kopii systemu Windows 8. Wyliczenia uwzględniają jedynie kopie OEM oraz wersje „pudełkowe”. Nie policzono natomiast masowych licencji, które kupują wielkie przedsiębiorstwa.

W maju ubiegłego roku Microsoft informował, że sprzedał 100 milionów kopii najnowszego OS-a. Wówczas Windows 8 sprzedawał się równie dobrze jak Windows 7 w analogicznym okresie po debiucie. Obecnie jednak sprzedaż wyraźnie zwolniła. W ciągu 12 miesięcy od rynkowego debiutu klienci kupili 240 milionów kopii Windows 7, natomiast przekroczenie bariery 200 milionów kopii zajęło Windows 8 około 15 miesięcy.

Gorsza w porównaniu z Windows 7 sprzedaż nowego systemu to nie tylko efekt słabszego zainteresowania produktem Microsoftu. Na zmniejszenie sprzedaży systemu ma też wpływ spadająca sprzedaż pecetów, na czym cierpią oba flagowe produkty z Redmond – Windows i MS Office.

Czytając powyższe statystyki trzeba brać pod uwagę fakt, że – jak zwykle – mowa jest tutaj o kopiach sprzedanych producentom OEM oraz sprzedawcom detalicznym. Nie wszystkie z nich trafiły już w ręce klientów indywidualnych. Nie wiadomo też jak wiele osób, które kupiły Windows 8, skorzystało z prawa do powrotu do Windows 7.

Windows 8 Windows 7 sprzedaż