Sukces Windows Visty

| Technologia
Microsoft

Microsoft poinformował, że Windows Vista sprzedaje się lepiej niż Windows XP. Od 30 stycznia bieżącego roku koncern sprzedał już 20 milionów kopii Visty. Windows XP w ciągu pierwszych dwóch miesięcy od swojego debiutu znalazł 17 milionów nabywców.

Przedstawiciele Microsoftu są bardzo zadowoleni z tak dobrego startu nowego OS-u.

W odniesieniu sukcesu pomógł Viście program, który zakładał, że osoby, które kupią pod koniec ubiegłego roku Windows XP otrzymają darmową aktualizację do Visty. Bill Mannion, odpowiedzialny za marketing produktów Windows potwierdza, że taka taktyka zdała egzamin, ale nie była czynnikiem decydującym. Wśród innych czynników należy też zwrócić uwagę na to, że obecnie sprzedaje się na świecie niemal o 100 milionów pecetów więcej, niż w 2001 roku, gdy debiutował XP.

Zarówno Microsoft jak i producenci pecetów są zaskoczeni faktem niezwykłej popularności droższych wersji Visty. Ani jedni, ani drudzy nie spodziewali się, że Vista Ultimate – najdroższa z dostępnych w sklepach wersji – będzie cieszyła się tak wielką popularnością.

Ultimate nabywana jest przede wszystkim przez osoby, które kupują bardzo wydajne maszyny w firmach specjalizujących się w produkcji pecetów dla graczy, takich jak Alienware.

Z kolei HP, które sprzedaje przede wszystkim komputery przeznaczone na rynek domowy, zauważa szczególne zainteresowanie wersją Home Premium.

Najtańszą wersję systemu operacyjnego – Home Basic – nabywają przede wszystkim osoby kupujące tańsze notebooki.

Windows Vista Microsoft Vista Ultimate Vista Home Basic Vista Home Premium