Powstanie "YouTube gier"
Za trzy tygodnie, 19 listopada, zostanie uruchomiona usługa, która może zrewolucjonizować rynek gier wideo. Mowa tutaj o microsoftowym Xbox Live Community Games Channel, dzięki któremu każdy twórca gier będzie mógł zaoferować swoje dzieło milionom potencjalnych klientów.
Z Xbox Live korzysta ponad 14 milionów użytkowników konsoli Microsoftu, którzy będą mogli kupić wspomniane gry w cenie od 2,5 do 10 dolarów.
Podobną możliwość oferuje od paru miesięcy Nintendo ze swoim WiiWare, jednak podstawowa różnica tkwi w fakcie, iż na WiiWare gry może oferować niewielka grupa wybranych przez Nintendo niezależnych developerów. Ponadto o tym, czy dana gra znajdzie się w ofercie WiiWare decyduje Nintendo. Tymczasem w Xbox Live Community Games Channel grę będzie mógł opublikować każdy, zarówno amator jak i profesjonalna firma, a Microsoft w żaden sposób nie będzie wpływał na to, jakie tytuły będą publikowane.
Każdy chętny może za 99 dolarów kupić zestaw narzędzi XNA Game Studio Express, które służą do tworzenia gier na Xboksa 360 i peceta. Już obecnie nabywców znalazło aż milion kopii XNA. Gry stworzone za pomocą tego narzędzia będzie można następnie umieszczać w Xbox Live, gdzie będą podlegały ocenie samych użytkowników. To oni zdecydują, czy chcą danej gry używać, to ich decyzje wpłyną na jej popularność. Użytkownicy zyskają możliwość nadawania grom ocen, dzięki którym te najlepiej odbierane znajdą się na szczycie listy dostępnych gier.
Specjaliści mówią, że decyzja Microsoftu oznacza stworzenie czegoś w rodzaju "YouTube'a gier", na pojawienie się którego od dawna czekano.
Decyzja firmy z Redmond ma tym większe znaczenie, że dotychczas producenci konsoli ściśle reglamentowali prawo do tworzenia tytułów dla swojego sprzętu. Teraz, gdy na rynek trafią miliony gier tworzonych przez amatorów i niewielkie firmy, giganci zyskają konkurencję, z którą będą musieli się liczyć.
Komentarze (4)
waldi888231200, 30 października 2008, 20:37
Nie wiem czy rozdrabnianie się na wiele produktów jest właściwą strategią, a z drugiej strony oferta wydaje się być na tyle atrakcyjna (wyświatlacze) że może to i dobrze.
wilkoquak, 31 października 2008, 09:28
chyba Ci sie posty pomylily
Lobo, 31 października 2008, 09:58
Jemu to sie forum pomylilo.
Co do Xlive, w koncu placenie za on-line sie w tym wypadku oplaci, troche ludzi siegnie po Xboxa wlasnie w sprawie tej inowacji. Ciekawi mnie jakie gry beda powstawac, na bank czesc z nich bedzie jajcarska, bedzie sie na przyklad biegac golo d**a na malych nozkach strzelajac kupa w latajace gigantyczne muchy
Ciekaw jestem czy PS3 rozwinie swoj online w tym kierunku. W sumie to PS3 ma cos czego ie moze miec Xbox, czyli gry z 1995 roku , ktore nigdy nie zostana wymazane z mojej pamieci, NIGDY!
Pozdrawiam.
waldi888231200, 31 października 2008, 18:16
Czy to nie jest produkt??
wyświetlacze nie są produktem??
Mikrosoft powinien konstruować systemy operacyjne z tym jest identyfikowana ta marka, przejście do produkcji wyświetlaczy to rozdrobnienie (z drugiej strony jest to ekran kompa niebagatelna część systemu operacyjnego - wymagająca jego modyfikacji).
Jakie Jemu ??
- Świnia?? słyszałeś Pumba co on powiedział?? powiedział świnia.
- Powiedziałeś Świnia?? dla ciebie Pan Świnia.