Powstanie konkurencja dla YouTube'a?
W mediach pojawiły się pogłoski, jakoby Yahoo! planowało uruchomienie serwisu konkurencyjnego dla YouTube'a. Miałby on wystartować w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Marissa Mayer, która od niecałych 2 lat jest prezesem Yahoo!, ma najwyraźniej zamiar rzucić rękawicę swojemu byłemu pracodawcy, Google'owi.
Koncern Mayer nie komentuje plotek, jednak jeśli Yahoo! chce liczyć się na rynku rozrywki, potrzebuje serwisu wideo. YouTube jest bezpłatny i można w nim znaleźć wszystko, od klipów z kotami, poprzez zajawki filmów po rzeczywiste niepozorowane nagrania. Yahoo! może dostarczyć mniej treści, za to lepszej jakości - mówi analityk Patrick Moorhead.
Filmowe plany Yahoo! nie są zaskoczeniem. Niedawno sama Mayer mówiła, że w swojej strategii będzie skupiała się m.in. na rynku wideo. Ponado jakiś czas temu Yahoo! próbowało kupić zajmujący się streamingiem wideo serwis Hulu, którego właściciele ostatecznie zrezygnowali ze sprzedaży. Natomiast w grudniu ubiegłego roku firma kupiła Ptch, przedsiębiorstwo, które produkuje mobilną aplikację pozwalającą użytkownikowi smartfona na łączenie zdjęć i wideo w jeden film.
Jeśli Yahoo! chce konkurować z YouTube'em musi dostarczyć użytkownikom coś, czego nie ma serwis Google'a. Portal już wcześniej miał serwis wideo. Yahoo! Screen (znany wcześniej jako Yahoo! Video) wystartował w 2006 roku. Nie odniósł jednak sukcesu. Obecnie znajdują się w nim jedynie treści stworzone przez Yahoo! i partnerów.
Komentarze (0)