Płatne treści w polskim internecie
Na polskim rynku pojawiła się słowacka firma Piano Media, która pomaga mediom internetowym we wprowadzeniu płatnych treści. Chęć skorzystania z jej usług wyraziły 42 serwisy należące do sześciu wydawnictw. Znajdują się wśród nich m.in. Gazeta Wyborcza czy Forbes. Dostęp do płatnej części serwisów będzie kosztował 19,99 złotych miesięcznie. Piano Media zajmie się pobieraniem opłat oraz dystrybucją pieniędzy pomiędzy wydawcami. Część z płaconych przez internautów kwot słowacka firma zostawi dla siebie. Myślimy, że ludzie kupią płatne treści kosztujące tyle co jedna czy dwie filiżanki kawy - mówi Peter Richards, menedżer Piano Media na Polskę.
Od dzisiaj na witrynach, które są zainteresowane współpracą z Piano Media, pojawi się logo tej firmy. Będzie to informacja, iż od września część treści witryny będzie dostępna tylko za opłatą.
Oczywiście większa część witryn nadal będzie udostępniana bezpłatnie, co ma przyciągnąć użytkowników. Jednak z najbardziej wartościowych treści będą mogli skorzystać tylko abonenci.
Piano Media proponuje jeden profil, dający dostęp do wszystkich płatnych serwisów. Raz płacisz, raz się logujesz i masz dostęp do całości. Nie wierzymy w model, w którym ludzie kupują wiele subskrypcji. Chodzi o wygodę - stwierdził Richards.
Dotychczas zainteresowanie ofertą Słowaków wyraziły Agora, Murator, Ringier Axel Springer, Media Regionalne, Polskapresse oraz Edytor.
Komentarze (1)
Przemek Kobel, 18 lipca 2012, 10:26
Najpierw chyba musieliby zakazać używania google'a. I jestem ciekaw, jak tzw. media opiniotwórcze pogodzą chęć zysku z utratą możliwości "tworzenia opinii".