Bezpieczenstwo IT

Koniec z masową inwigilacją

wczoraj, 19:14

Narodowa Agencja Bezpieczeństwa (NSA) rozpoczęła kasowanie danych zdobytych podczas programu masowej inwigilacji Amerykanów. To skutek głosowania w Senacie, który nie zgodził się na przedłużenie działania prawa zezwalającego na taką inwigilację

Nauki przyrodnicze

Wielka Rafa nie musi być wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa w Zagrożeniu

wczoraj, 13:55

Wg szkicu raportu, Wielka Rafa Koralowa nie musi zostać wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa w Zagrożeniu. Australia powinna jednak spełnić kilka warunków, w tym poprawić jakość wody i ograniczyć powstawanie nowych portów.

Astronomia/fizyka

Prace na asteroidach mogą zagrozić satelitom

wczoraj, 13:53

Casey Handmer z California Institute of Technology i Javier Roa z Uniwersytetu Technicznego w Madrycie zwracają uwagę na niebezpieczeństwa związane z planowaną przez NASA Asteroid Redirect Mission. W jej ramach na orbitę Księżyca ma zostać przyciągnięta niewielka asteroida, która będzie badana w ramach misji załogowych i bezzałogowych

Astronomia/fizyka

Błyskawiczne tunelowanie

wczoraj, 11:50

Międzynarodowy zespół fizyków zbadał zjawisko tunelowania kwantowego i stwierdził, że jest co proces przebiegający niezwykle szybko. Nowe badania mogą prowadzić do dalszej miniaturyzacji elektroniki, lepszego zrozumienia mikroskopii elektronowej, fuzji jądrowej czy mutacji w DNA.

Technologia

Laser poruszył grafen

wczoraj, 11:07

Gdy Yongsheng Chen z Uniwersytetu Nankai w chińskim mieście Tianjin i jego koledzy cięli za pomocą lasera grafenową gąbkę, ze zdumieniem zauważyli, że gąbka się porusza. Zaskoczyło ich to, gdyż laser służył to usuwania pojedynczych molekuł, a gąbka miała kilka centymetrów grubości, powinna więc być zbyt duża, by światło lasera mogło ją poruszyć.

Psychologia

Bunt 2-latka zależny od mikrobiomu jelitowego?

wczoraj, 08:33

Naukowcy z Uniwersytetu Stanowego Ohio badali mikrobiom jelitowy dzieci w wieku od 18 do 24 miesięcy. Wg nich, występowanie i liczebność bakterii konkretnych gatunków wydają się wpływać na zachowanie, zwłaszcza chłopców. Korelacja nie znika po uwzględnieniu historii karmienia piersią, diety czy metody porodu.

więcej informacji

Wywiad

Polski pomysł na astaksantynę

Są obecnie prowadzone badania kliniczne. Nad bardzo różnymi zastosowaniami astaksantyny. Mieliśmy u siebie na stażu doktora z Akademii Medycznej. Robił dla nas reasearch dotyczący tego, nad jakimi zastosowaniami astaksantyny są obecnie prowadzone badania kliniczne. Okazało się, żę badają ją pod kątem wszystkiego co możliwe, a nawet więcej....

Artykuły

dr hab. Gościwit Malinowski
Początki globalizacji

Globalizacja jest stosunkowo nowym pojęciem w nauce. W 1960 roku kanadyjski krytyk literacki i teoretyk komunikacji Marshall McLuhan wprowadził pojęcie globalnej wioski (global village), aby zilustrować "kurczenie się" świata w wyniku wprowadzania nowych technologii komunikacyjnych

Jagoda Dobrucka

Niezwykła Zomia

Anna Brończyk-Puzoń

Zmysł słodkości

Polecane książki

Anatomia kłamstwa

Tajna wiedza operacyjna CIA  Metody skuteczniejsze niż wykrywacz kłamstw!
Trzech byłych agentów CIA. Najwybitniejsi na świecie specjaliści od demaskowania kłamstw i oszustw. Unikalne metody amerykańskiego wywiadu używane podczas przesłuchań najgroźniejszych terrorystów świata. Najsłynniejsze kłamstwa wszech czasów.