We wnętrzu Ziemi znaleziono biliard ton diamentów

wczoraj, 17:45

We wnętrzu Ziemi może znajdować się ponad biliard (1015) ton diamentów. Nie należy jednak spodziewać się, że ludzkość po nie sięgnie. Z badań przeprowadzonych przez naukowców z MIT oraz z innych amerykańskich, francuskich, niemieckich, brytyjskich i chińskich uczelni wyższych wynika, że diamenty znajdują się na głębokości ponad 160 kilometrów pod powierzchnią planety.

Wyhodowali posiłek zauropoda i stwierdzili, że miał większą wartość odżywczą, niż sądzono

wczoraj, 16:55

Naukowcy zmierzyli wartość odżywczą diety roślinożernych dinozaurów, hodując ich pokarm w warunkach atmosferycznych zbliżonych do tych sprzed 150 mln lat.

Większe ciało, mniejszy mózg

wczoraj, 13:38

Choć są znacznie więksi, żołnierze mrówek z rodzaju Eciton nie mają wcale większych mózgów niż inne robotnice z tej samej kolonii, które wykonują znacznie bardziej złożone zadania.

Wiewióreczniki, jak ludzie, lubią pikantne jedzenie

wczoraj, 12:43

Niemal wszystkie ssaki unikają jedzenia papryczek chili i innych pikantnych pokarmów (nikt nie chce się bowiem narażać na wywoływany przez nie ból). Okazuje się jednak, że blisko spokrewnione z naczelnymi wiewióreczniki stanowią wyjątek od tej reguły.

Kto jest szczęśliwy, ten częściej parska

12 lipca 2018, 13:21

Konie więcej parskają, gdy dobrze się czują.

By ocalić ptaki i żółwie, wystarczy przymocować do sieci LED-y

12 lipca 2018, 12:43

Przymocowanie do sieci rybackich zielonych diod LED może znacząco (o ok. 85%) zmniejszyć liczbę zaplątujących się w nie ptaków morskich.

Nie chodzi o długość...

11 lipca 2018, 14:37

Samce myszy, które wzrastają w obecności potencjalnych rywali, mają większą grubość względną kości prącia (os penis).

Najstarsze zachowane pigmenty w zapisie geologicznym

10 lipca 2018, 12:21

Ze skał z Afryki wyekstrahowano najstarsze jak dotąd kolory w zapisie geologicznym. Różowe pigmenty (porfiryny) mają aż 1,1 mld lat.

Pasy nie chłodzą

9 lipca 2018, 14:15

Pasy zebr nie pomagają w chłodzeniu.

Po ponad 50 latach w Australii kontynentalnej urodziły się dzikie niełazy plamiste

9 lipca 2018, 13:38

Po ponad półwieczu w kontynentalnej Australii urodziły się pierwsze dzikie niełazy plamiste (Dasyurus viverrinus).