Aligatory polują na małe rekiny

2 godz. temu

Aligatory amerykańskie (Alligator mississippiensis) polują na 3 gatunki rekinów, w tym na rekiny wąsate (Ginglymostoma cirratum).

Huragany będą powodowały coraz więcej szkód

wczoraj, 14:11

Jeśli oceany będą ocieplały się w takim tempie, jak przewiduje IPCC należy spodziewać się, że do roku 2100 straty finansowe spowodowane przez huragany wzrosną o ponad 70%. Autorzy badań, których wyniki opublikowano w piśmie Sustainable and Resilient Infrastructure, skupili się na 13 kalifornijskich hrabstwach położonych w odległości do 50 kilometrów od wybrzeża.

Katastrofalny sezon lęgowy pingwinów Adeli ze wschodniej Antarktyki

wczoraj, 13:28

W katastrofalnym, jak mówią eksperci, sezonie lęgowym w kolonii we wschodniej Antarktyce zmarły właściwie wszystkie pisklęta pingwina białookiego (Pygoscelis adeliae). Przeżyły tylko 2 młode.

Pumy bardziej społeczne, niż się wydawało

wczoraj, 11:38

Pumy (Puma concolor) są bardziej społeczne, niż się dotąd wydawało.

W Antarktyce pojawiła się dziura wielkości 1/4 Polski

13 października 2017, 15:45

Kanadyjscy naukowcy zaobserwowali największą od 40 lat połynię. Ma ona powierzchnię 80 000 km2, pojawiła się na Morzu Weddella i obecnie nie wiadomo, dlaczego nagle się pojawiła. Uczeni nie wiedzą, czy rekordowo duża połynia będzie miała wpływ na oceany i lody Antarktyki, ani czy jej powstanie ma związek z ocieplaniem się klimatu.

Fatalny stan uzębienia trzymanych w niewoli orek

13 października 2017, 12:25

Międzynarodowy zespół naukowców przeprowadził zakrojone na szeroką skalę badania stanu uzębienia trzymanych w niewoli orek. Okazało się, że zęby znajdują się w naprawdę kiepskim stanie, co rodzi obawy o zdrowie ogólne i dobrostan zwierząt.

Zidentyfikowano miejsce trzeciej największej erupcji w dziejach Ziemi

13 października 2017, 12:01

Naukowcy z Washington State University donoszą, że północno-zachodnie pacyficzne wybrzeże USA było miejscem jednej z największych erupcji wulkanicznych w dziejach naszej planety. Erupcji, która trwała przez tysiąclecia, wyrzuciła do atmosfery olbrzymie ilości związków siarki i schłodziła naszą planetę.

Wspólny przodek człowieka i małp był wielkości gibona

12 października 2017, 16:04

Najnowsze badania sugerują, że ostatni wspólny przodek człowieka i małp był znacznie mniejszy niż się powszechnie sądzi. Był mianowicie wielkości współczesnego gibona. Wyniki badan opublikowano w najnowszym numerze Nature Communications.

Choć są stosunkowo nieduże, nurkują głęboko dzięki oddychaniu beztlenowemu

12 października 2017, 13:36

Jak na swoje rozmiary, 2 walenie z rodziny zyfiowatych - dziobowale zwartopyskie i zyfie gęsiogłowe - nurkują naprawdę bardzo długo i głęboko.

Formowanie się węgla omal nie zamroziło całej Ziemi

10 października 2017, 12:37

Podczas gdy spalanie węgla jest obecnie odpowiedzialne za globalne ocieplenie, przed 300 milionami lat jego formowanie się omal nie doprowadziło do zamarznięcia Ziemi. Na łamach PNAS ukazały się pierwsze wyniki badań dotyczące tego zjawiska.