Zidentyfikowano najstarsze zwierzę na Ziemi

Nauki przyrodnicze | 3 godz. temu

Molekuły tłuszczu znalezione w skamielinie są najstarszymi znanymi nam śladami zwierzęcia. Stworzenie żyło na Ziemi przed 558 milionami lat. Odkrycia śladów dokonał międzynarodowy zespół prowadzony przez naukowców z The Australian National University (ANU).

Ten, kto rzuca śmieciowe jedzenie, powinien się spodziewać objawów odstawienia, zwłaszcza w 1. tygodniu

Psychologia | 3 godz. temu

Rezygnacja ze "śmieciowego jedzenia" wywołuje podobne objawy odstawienia jak narkomanów, którzy próbują zerwać z nałogiem.

Dieta, zwłaszcza obfitująca w cholesterol, zmienia budowę jelita

Zdrowie/uroda | 4 godz. temu

Składniki diety sprawiają, że różne narządy, np. jelito czy jajniki, przechodzą strukturalne zmiany. Mają one utrzymujący się wpływ na metabolizm, a nawet na podatność na nowotwory.

Druga pod względem wielkości ryba świata imponuje swoimi wyskokami

Nauki przyrodnicze | 5 godz. temu

Długoszpary (Cetorhinus maximus), zwane inaczej rekinami olbrzymimi, potrafią wyskakiwać z wody tak samo szybko i wysoko, jak żarłacze białe (Carcharodon carcharias).

Bezprecedensowa utrata lodu w rosyjskiej Arktyce

Nauki przyrodnicze | 5 godz. temu

W ciągu ostatnich lat doszło do olbrzymiej destabilizacji Czapy Lodowej Wawiłowa w rosyjskiej Arktyce. Najnowsze badania wykazały, że w roku 2015 lodowiec ten przemieszczał się w tempie nawet 25 metrów dziennie. W epoce ocieplającego się klimatu coraz częściej obserwujemy przyspieszanie ruchu lodowców. Jednak tempo utraty lodu na Wawiłowie jest bezprecedensowe i niespodziewane, mówi główny autor badań, profesor geologii Mike Willis z Colorado University, Boulder.

Wielki Obłok Magellana wchłonął inną galaktykę?

Astronomia/fizyka | 8 godz. temu

Niewykluczone, że Wielki i Mały Obłok Magellana, dwie galaktyki bliskie Drodze Mlecznej, mają trzeciego towarzysza. Benjamin Armstrong, student z International Centre for Radio Astronomy Research, twierdzi, że 3–5 miliardów lat temu Wielki Obłok Magellana wchłonął inną galaktykę

Dzięki syntetycznemu aromatowi drzewa sandałowego włosy dłużej rosną

Zdrowie/uroda | wczoraj, 14:56

Nałożenie syntetycznego aromatu drzewa sandałowego na skórę głowy może przedłużyć wzrost włosów.

TESS przysłała pierwsze obrazy

Astronomia/fizyka | wczoraj, 14:13

Wystrzelona 19 kwietnia misja TESS dostarczyła pierwszych obrazów. Jej celem jest poszukiwanie bliskich planet pozasłonecznych podobnych do Ziemi.

Marihuana do celów humanitarnych

Ciekawostki | wczoraj, 12:22

Przed zabiciem restauracja Charlotte's Legendary Lobster Pound z Maine znieczula homary za pomocą marihuany. Przedstawiciele firmy podkreślają, że to bardziej humanitarne i zmniejsza ból odczuwany przed śmiercią.

Amazonka wylewa 5-krotnie częściej niż w przeszłości

Nauki przyrodnicze | wczoraj, 11:16

Analiza danych z ponad 100 lat wskazuje, że w ostatnim czasie znacząco wzrosła częstotliwość i siła powodzi na Amazonce. Naukowcy mają nadzieję, że ich praca pozwoli na lepsze przewidywanie nadchodzących powodzi.