Nowy gatunek papugi z Jukatanu

Nauki przyrodnicze | 47 min. temu

Na półwyspie Jukatan odkryto nowy gatunek papugi - amazonkę błękitnoskrzydłą (Amazona gomezgarzai). Na podstawie badań mitochondrialnego DNA ornitolodzy uważają, że od amazonki białoczelnej (Amazona albifrons) oddzieliła się stosunkowo niedawno, bo ok. 120 tys. lat temu.

Zanieczyszczenia powietrza zmniejszają produkcję energii ze Słońca

Technologia | 1 godz. temu

Zanieczyszczenie powietrza poważnie ogranicza możliwości produkcji energii z ogniw słonecznych. Z przeprowadzonych właśnie badań wynika, że gromadzące się na ogniwach zanieczyszczenia zmniejszają produkcję energii słonecznej nawet o 25%

Wiadomo, czemu społeczna izolacja oznacza większe ryzyko chorób

Zdrowie/uroda | 1 godz. temu

Badania na muszkach owocowych pokazały, czemu społeczna izolacja wiąże się z całą gamą problemów zdrowotnych i krótszym życiem.

Mikrobiom izraelskich burz piaskowych

Zdrowie/uroda | 8 godz. temu

Naukowcy z Instytutu Nauki Weizmanna zbadali mikrobiom burz piaskowych.

BLAP – nowa klasa gwiazd pulsujących

Astronomia/fizyka | 9 godz. temu

Dzięki regularnym pomiarom jasności ponad miliarda gwiazd naszej Galaktyki astronomowie z Obserwatorium Astronomicznego Uniwersytetu Warszawskiego odkryli nieznaną klasę gwiazd zmiennych pulsujących.

Australijczycy pomagają roślinom przetrwać susze

Nauki przyrodnicze | 9 godz. temu

Naukowcy z Australian National University znaleźli sposób na wspomożenie roślin w przetrwaniu suszy. Dzięki wykorzystaniu naturalnych mechanizmów roślin niektóre z nich będą mogły przeżyć o 50% dłużej w czasie suszy. Odkrycie prawdopodobnie uda się zastosować do jęczmienia, pszenicy i ryżu, jednych z najważniejszych zbóż uprawianych przez człowieka.

UE nakłada na Google'a rekordowo wysoką grzywnę

Technologia | wczoraj, 17:23

Komisja Europejska wymierzyła Google'owi rekordowo wysoką grzywnę za stosowanie praktyk monopolistycznych. Wyszukiwarkowy gigant musi zapłacić 2,42 miliarda euro za nieuczciwe faworyzowanie swoich usług w swojej wyszukiwarce.

Większe ilości białka roślinnego chronią przed wczesną menopauzą

Zdrowie/uroda | wczoraj, 13:39

Długoterminowe wysokie spożycie białek roślinnych może chronić kobiety przed wczesną menopauzą.

Światło jasne jak miliard Słońc

Astronomia/fizyka | wczoraj, 13:18

Laser Diokles z Extreme Light Laboratory na University of Nebraska rozbłysnął jaśniej niż miliard Słońc, dzięki czemu naukowcy mogli obserwować interakcje zachodzące pomiędzy światłem a materią. Donald Umstadter i jego koledzy uzyskali najjaśniejsze światło stworzone przez człowieka.

Nadużywanie alkoholu powoduje starzenie na poziomie komórkowym

Zdrowie/uroda | wczoraj, 12:39

Im więcej alkoholu ktoś pije, tym bardziej starzeją się jego komórki.