Mrówki ratują po bitwie rannych towarzyszy

Nauki przyrodnicze | 13 kwietnia 2017, 13:29

Wśród mrówek z gatunku Megaponera analis zaobserwowano niezwykłe zjawisko. Zwierzęta zajmują się towarzyszami, którzy odnieśli rany w walce

Pajęczyny pomogą wykryć zanieczyszczenie powietrza

Ciekawostki | 13 kwietnia 2017, 12:51

Czy pajęczych sieci można używać w walce z zanieczyszczeniem powietrza? Takie badania prowadzą naukowcy z Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Wrocławskiej. Dzięki ich pracy można nie tylko monitorować stan powietrza, lecz także określić rodzaj zanieczyszczeń i ich źródło.

Tak samo, ale z innego powodu

Zdrowie/uroda | 13 kwietnia 2017, 12:15

Zaskakujące odkrycie zespołu prof. Marisy Roberto z Instytutu Badawczego Ellen Scripps może doprowadzić do powstania spersonalizowanych metod leczenia alkoholizmu.

Reklama Burger Kinga strolowała urządzenia Google'a

Ciekawostki | 13 kwietnia 2017, 11:33

Burger King wpadł na świetny pomysł zareklamowania swoich produktów. Przygotował reklamę telewizyjną, która... uruchamiała Google Assistanta w domach osób oglądających reklamę

Qualcomm ma zwrócić BlackBerry ponad 800 milionów dolarów

Ciekawostki | 13 kwietnia 2017, 10:58

Firma BlackBerry, która jeszcze niedawno przeżywała spore problemy, złapała wiatr w żagle i powoli poprawia swoją sytuację. Niewątpliwie pomoże jej w tym ponad 800 milionów dolarów, jakie właśnie przyznał jej sąd arbitrażowy. Kwotę 814,9 miliona dolarów wraz z odsetkami i wynagrodzeniem dla adwokatów ma wypłacić Qualcomm, z którym BlackBerry była w sporze.

Celnicy z portu nad Amurem zarekwirowali ponad tonę ciosów mamuta

Ciekawostki | 13 kwietnia 2017, 07:46

W prowincji Heilongjiang na północnym wschodzie Chin celnicy skonfiskowali ponad tonę ciosów mamuta. Oprócz ok. 100 ciosów Mammuthus primigenius znaleziono także 37 fragmentów rogów nosorożców włochatych i przeszło tonę jadeitu. Przewożono je w skrytkach w ciężarówce.

Endemit o bardzo małym zasięgu - nowy pająk z jaskiń Meksyku

Nauki przyrodnicze | 13 kwietnia 2017, 07:25

Nowo opisany pająk Califorctenus cacachilensis zamieszkuje głównie jaskinie i stare kopalnie Kalifornii Dolnej Południowej, a konkretnie pasma Sierra de las Cacachilas. Jego wygląd robi wrażenie: odwłok i odnóża są owłosione, doskonale widać też czerwonawe wypustki u podstawy szczękoczułków (przypominają one kły).

Chińczycy płacą krocie za sprzątanie po niedźwiedziach polarnych

Ciekawostki | 12 kwietnia 2017, 14:16

W Wuhan Haichang Ocean Park w prowincji Hubei w centralnej części Chin turyści płacą 998 juanów (ok. 145 dol.) za 3-godzinne sprzątanie wybiegu z odchodów i karmienie niedźwiedzi polarnych.

Modyfikacja komórek gleju nową metodą leczenia parkinsona?

Medycyna | 12 kwietnia 2017, 13:49

Manipulując ekspresją genów w komórkach glejowych (astrocytach), naukowcy z Karolinska Institutet byli w stanie uzyskać nowe produkujące dopaminę neurony (neurony dopaminergiczne). Reprogramując komórki, Szwedzi usuwali np. u myszy ruchowe objawy choroby Parkinsona.

Kanadyjczycy stracili część cennej kolekcji rdzeni lodowych

Ciekawostki | 12 kwietnia 2017, 13:22

Kanadyjczycy stracili część cennej kolekcji rdzeni lodowych. Awaria chłodziarki w magazynie University of Alberta spowodowała, że rozpuściło się 180 metrowej długości rdzeni. Naukowcy stracili jedne z najstarszych zapisów dotyczących klimatu północnej Kanady.