Gdy czujemy się źle, bo jest nam źle, może być jeszcze gorzej...

11 sierpnia 2017, 17:49

Presja, by czuć się dobrze, sprawia, że ludzie czują się jeszcze bardziej przybici. Akceptacja gorszych nastrojów może zaś oznaczać, że w dłuższej perspektywie czasowej samopoczucie będzie lepsze.

Kobiety mają bardziej aktywne mózgi

8 sierpnia 2017, 13:24

Zespół z kilku amerykańskich instytucji porównał 46.034 skany z tomografii emisyjnej pojedynczych fotonów (ang. single-photon emission computed tomography, SPECT) z 9 klinik. Amerykanie chcieli określić funkcjonalne różnice między mózgami kobiet i mężczyzn.

Makijaż korzystnie wpływa na zdolności poznawcze

28 lipca 2017, 14:34

Umalowane kobiety osiągają w testach lepsze wyniki niż studentki bez makijażu. Amerykańscy i włoscy naukowcy badali efekt szminki, czyli zjawisko psychologiczne, które polega na zwiększeniu samooceny przez kosmetyki.

Planowanie przyszłości czyni szczęśliwym

24 lipca 2017, 13:49

Największą satysfakcję z życia mają te osoby, które potrafią planować i koncentrować się na odległych i pozytywnych konsekwencjach własnych działań – wynika z badań psychologów Uniwersytetu Warszawskiego opublikowanych przez Journal of Happiness Studies.

Niewyspani tracą zdolność pozytywnego myślenia

18 lipca 2017, 13:26

Osoby, które mają problemy ze snem, tracą zdolność pozytywnego myślenia. Eksperci podkreślają, że to objaw depresji.

Fobia z obrzydzenia

13 lipca 2017, 14:06

Niektórzy ludzie nie lubią skupisk prawie okrągłych kształtów, np. bąbelków w kremie na kawie czy otworków w gąbce. Wg psychologów z Uniwersytetu Kentu, tryfofobia może być nadmierną reakcją, powiązaną z głęboko zakorzenionym lękiem przed pasożytami i chorobami zakaźnymi.

Bakterie mikrobiomu wpływają na naszą sferę emocjonalną

5 lipca 2017, 13:24

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles zidentyfikowali bakterie mikrobiomu, które oddziałują na regiony mózgu związane z emocjami i zachowaniem.

Aplikacja na poprawę pamięci

3 lipca 2017, 13:35

Aplikacja do treningu mózgu pomaga poprawić pamięć pacjentów z najwcześniejszymi etapami demencji.

Oliwa extra virgin chroni mózg przed alzheimerem

23 czerwca 2017, 13:26

Dieta śródziemnomorska wiąże się z wieloma korzyściami zdrowotnymi, w tym z mniejszą częstością występowania demencji. Podczas ostatnich badań naukowcy ze Szkoły Medycznej Lewisa Katza Temple University zidentyfikowali jej składnik, który chroni przed spadkiem funkcji poznawczych - oliwę extra virgin.

Gdy partnerzy się dotykają, tętno i oddech się synchronizują, a ból mija

22 czerwca 2017, 12:48

Gdy empatyczny partner dotyka dłoni cierpiącej kobiety, ich tętna i częstość oddechu się synchronizują, a ból kobiety się zmniejsza.